محمد خاتمی از خامنه‌ای برای مقابله با اعتراضات ستایش کرد

محمد خاتمی با انتقاد از جریان‌های بیرون کشور و کسانی که به گفته او غارت و تخریب می‌کنند، بر وفاداری اصلاح‌طلبان به نظام تاکید و از نقش علی خامنه‌ای در برخورد با اعتراضات ستایش کرده است.

محمد خاتمی، با اشاره به اعتراضات اخیر در ایران گفت: «جریان‌های بیرون کشور، کوچک‌تر از آن هستند که بخواهند برنامه‌ریزی کنند، اما می‌کوشند سوار بر موج شوند. در داخل هم هستند کسانی که غارت، تخریب و آشوب ایجاد می‌کنند. به هر حال جوری وانمود می‌شود که مسأله، براندازی نظام است.»
او که در جمع اعضای مجمع ایثارگران سخن می‌گفت، بار دیگر اصلاح‌طلبان را کسانی معرفی کرد که «خواستار این نظام هستند، اما می‌گویند این نظام هم باید اصلاح‌پذیر باشد».
محمد خاتمی، که از او به عنوان رهبر اصلاحات در جمهوری اسلامی یاد می‌شود، افزود: «مقام رهبری می‌تواند نقش اول و تعیین کننده در هدایت این موضوع را داشته باشند.»
به گزارش کانال تلگرامی “جماران” که امروز، چهارشنبه ۱۳ آذر سخنان خاتمی را منتشر کرده، او همچنین از علی خامنه‌ای برای نقشی که در فرونشاندن اعتراضات اخیر ایفا کرده قدردانی کرد و گفت: «دولت باید بسیار سپاسگزار رهبری باشد که با موضع‌گیری خود امواج مخرب سازمان داده شده علیه دولت و ملت را به محاق بردند.»