حرف هایی که دیگر تازگی ندارند

وزارت اطلاعات: «شبکه ضدانقلاب که به دنبال ایجاد درگیری در ۱۶ آذر بود، منهدم شد»

(با لحن آن تبلیغ‌هایی که می‌گفت که «اوراق قرضه‌ه‌ه! قابل انتقال به غیررررر!…» بخوانید) شاهکاری دیگر از «سربازان گمنام امام زمان»: «انهدام یک شبکه ضد انقلاب و دستگیری اعضای آن.»

وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای اعلام کرده که «اعضای اصلی یکی از شبکه‌های ضد انقلاب را که درصدد اخلال و ایجاد درگیری در ایام ۱۶ آذر به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه‌های تهران و برخی شهرستان‌ها بودند، شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر کردند.»

احتمالاً چند روز بعد هم مستندی به نام «طراحی سوخته ۲» می‌سازند، و این بار هم که نام و نشان خاصی از دستگیرشدگان این پروندۀ «بزرگ» نیست، پس دوباره یک «رامین»، «کامبیز»، «بابک» یا «پدری که جهیزیۀ دخترش را سوزانده‌اند» پیدا می‌کنند و از آنها اعتراف می‌گیرند که «بله! ما درصدد اخلال و ایجاد درگیری در ایام ۱۶ آذر به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه‌های تهران و برخی شهرستان‌ها بودیم که خوشبختانه شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر شدیم!»

دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و تبلیغاتی جمهوری اسلامی در هفته‌های اخیر چنان دستپاچه شده‌اند که به احمقانه‌ترین تاکتیک‌ها برای القای ترس عمومی و انزوای مردم معترض متوسل شده‌اند. بیانیۀ دروغین وزارت اطلاعات هم یکی از همین راه‌های هراس‌افکنی است.

منبع: محفوظ