کشتار نادانی یا کشتار کرونا

شکوه میرزادگی

روز گذشته آقای کارگر، مدیرکل اداره موزه‌ها خبر داد که «بنا بر توصیه اکید بهداشتی، موزه‌ها و اماکن تاریخی زیرنظر وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در استان‌هایی که در معرض تهدید کرونا قرار دارند تا پایان هفته تعطیل خواهند بود». او  این تعطیلی را  شامل تهران و همه‌ی استان‌هایی دانستکه قبلا مدارس، دانشگاه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی آن‌ها تا پایان هفته تعطیل اعلام شده‌اند.

البته این تعطیلات چند روزه دردی را دوا نمی کند و بنابر توصیه ی سازمان های بهداشت جهانی لازم است که تعطیلی اماکن عمومی، در شهرهایی که کرونا شایع شده، تا وقتی حدود گسترش  بیماری مشخص نشده، حداقل دو هفته ادامه داشته باشد.  

متاسفانه کشور ما گرفتار حکومت ناکارآمد و نالایقی  شده است که مسئولین نادان و بی خرد  آن هیچ درکی از این نوع مسایل ندارند و به اشکال مختلف، و بیش از هر بیماری جان مردمان را به خطر می اندازند.  نمونه حیرت انگیز و تاسف بار این نوع نادانی ها گفته های حجت الاسلام حسینی نژاد، مشاور تولیت حرم حضرت معصومه در قم می باشد.

جناب حجت الاسلام به شدت با پیشنهاد تعطیلی موقت حرم برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا اعتراض کرده و به خبرنگاران گفته است که: «تعطیل کردن حرم چه ضرورتی دارد؟ مردم خودشان باید مراقب باشند. تعطیل کردن حرم پیام تلخی دارد، اینجا پناهگاه مردم است».

 او همچنین چون دیگر مسئولین حکومتی این نوع کنترل ها را «جو منفی»  و «کار دشمنان» دانسته است: « دشمن می‌خواهد با استفاده از این روش، هراسی را در دل‌ها ایجاد کند و قم را شهری ناامن نشان دهد و انتقام همه شکست‌های خود را از قم بگیرد»

توجه کنید که هم امروز نماینده قم در مجلس اسلامی گفته است: « برخلاف گزارش وزیر بهداری تا کنون ۵۰ تن فقط در بخش قرنطینه یکی از بیمارستان ها کشته شده اند». و این تعداد فقط مربوط به یک بیمارستان است و مردمان رنج دیده و بی خبر ایران هنوز هیچ آمار درستی از وضعیت این بیماری و گسترش آن در شهرهایشان ندارند.

از یادداشت های آخر هفته

۵ اسفند ۱۳۹۸ – ۲۴ فوریه ۲۰۲۰