تداوم بی خبری از سرنوشت فعالان مدنی بازداشت شده در تهران

شبنم آشوری، الوار قلی وند، ندا پیرخضرانیان، آرش جوهری و اندیشه صدری، فعالین مدنی روز سه‌شنبه ۱۵ مهرماه توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شدند. با گذشت ۶ روز از زمان بازداشت این شهروندان، خانواده این افراد نسبت به وضعیت آنها بی‌خبر هستند و عدم پاسخگویی نهادهای امنیتی باعث افزایش نگرانی آنها شده است. همچنین لقمان پیرخضرانیان، پدر خانم پیرخضرانیان از روز سه‌شنبه ناپدید شده و خانواده وی نگران وضعیت او هستند.

روز شنبه ۱۹ مهرماه بعد از مراجعه خانواده این شهروندان به دادسرای اوین پاسخ مشخصی از جانب مسئولین قضایی و امنیتی به آنها داده نشده و عدم پاسخگویی نهادهای امنیتی باعث افزایش نگرانی خانواده آنها شده است. همچنین لقمان پیرخضرانیان از روز سه‌شنبه ناپدید شده و خانواده وی نگران وضعیت او هستند.
هرانا در گزارش‌هایی از بازداشت شبنم آشوری، الوار قلی وند، ندا پیرخضرانیان، آرش جوهری و اندیشه صدری در تهران توسط نیروهای امنیتی خبر داد.

ماموران در حین بازداشت اقدام به بازرسی منزل برخی از این شهروندان کرده و برخی از وسایل شخصی ازجمله تلفن همراه و لپ‌تاپ آنان را نیز ضبط کرده و با خود بردند.
از دلایل بازداشت، اتهامات مطروحه و محل نگهداری این افراد تا زمان تنظیم این گزارش اطلاعی در دست نیست.

شبنم آشوری، متولد ۱۳۶۶، متاهل، ساکن تهران و مدیر مسئول و صاحب امتیاز نشریه آگاهنامه است. اندیشه صدری، الوار قلی وند، ندا، پیرخضرانیان و آرش جوهری، فعالین اجتماعی هستند که در حوزه مسائل و مطالبات کارگران فعالیت دارند.

منبع: برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۲ اکتبر ۲۰۲۰