سرپرست مناقشه برانگیز تیم ملی فوتبال ایران کیست؟

زینش مجتبی خورشیدی به عنوان سرپرست جدید تیم ملی فوتبال ایران باعث شگفتی در صحنه فوتبال این کشور شده است. خورشیدی که در فوتبال ایران تاکنون مطرح نبوده، از نگاه برخی رسانه‌ها به جادوگری و طلسم در فوتبال اعتقاد دارد.

شهاب عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال ایران با انتخاب مجتبی خورشیدی در سمت سرپرست تیم ملی فوتبال ایران، جامعه فوتبال ایران را با پرسش‌های فراوانی روبرو کرده است. خورشیدی برای بسیاری از فوتبال‌دوستان و کارشناسان فوتبال ایران، فردی ناآشنا است.

خبرگزاری فارس مجتبی خورشیدی را یک “اخراجی” می‌داند که حالا حضورش در مسئولیت سرپرستی تیم ملی فوتبال ایران “شبهه‌ برانگیز” است.

مجتبی خورشیدی در چارچوب معرفی شخص خود، می گوید: «من در تیم‌های بزرگی مربی‌گری کرده‌ام. در تیم امید راه آهن که بودم، بازیکنان بزرگی شاگردم بودند. نمی‌خواهم اسم بازیکنان را ردیف کنم. من به اندازه کافی در فوتبال برای خود شناخته شده هستم و بازیکنان باید در جایگاه تعریف شده خودشان با من رفتار کنند.»

مجتبی خورشیدی همچنین سابقه فعالیت کوتاه‌مدت در سمت کمک‌مربی در تیم پاس همدان در لیگ یک (یک سطح پائین‌تر از لیگ برتر ایران) را دارد. وی همچنین کمک‌مربی مهدی پاشازاده در تیم نفت تهران بود و پس از مدت ۳ هفته از این سمت اخراج شد.

خورشیدی همچنین در ابتدای سال جاری پس از دو جلسه تمرین از سمت مربی‌گری تیم ماشین‌سازی تبریز اخراج شد.

برخی ار رسانه‌ها همچنین از اعتقاد سرپرست جدید تیم ملی فوتبال ایران به جادوگری و طلسم در فوتبال، گزارش می‌دهند.

برگرفته ای از سایت دویچه وله فارسی، ۷ آوریل۲۰۲۱