آمار رسمی کرونا؛ شناسایی ۱۱۶۲۰ بیمار جدید در ایران

وزارت بهداشت ایران روز چهارشنبه اعلام کرد که از دیروز تا امروز، ۱۲ خرداد، ۱۱ هزار و ۶۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۵۲۷ نفر از آنها بستری شدند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت همچنین با اشاره به مرگ ۱۶۱ بیمار کرونایی در شبانه‌روز گذشته، اعلام کرد که در حال حاضر ۱۳ شهر کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

با این حساب، مجموع آمار رسمی جان‌باختگان این بیماری در ایران به ۸۰ هزار و ۴۸۸ نفر و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به دو میلیون و ۹۳۵ هزار و ۴۴۳ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت ایران در حالی که از ارائه آمار تفکیکی خودداری می‌کند، به طور روزانه آمار مربوط به ابتلا و مرگ ناشی از کرونا را در اختیار رسانه‌های قرار می‌دهد، آماری که منابع مستقل درباره درستی آن تردید دارند.

روز چهارشنبه رئیس پلیس راهور پلیس، ناجا، از آغاز اعمال ممنوعیت و محدودیت در تردد بینِ استان‌ها در پنج روز پیش رو و ادامه محدودیت تردد شبانه در تمام شهرها از ساعت ٢٢ تا ٣ بامداد خبر داد.

با نزدیک شدن به تاریخ انتخابات ریاست‌ جمهوری در ایران، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران از ممنوعیت انگشت زدن در انتخابات خبر داده و گفته است که بیشترین آسیب و نگرانی مربوط به انتخاب شوراها و روستاهاست.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا،۳ ژوئن ۲۰۲۱