یک مداح برای فرهاد ظریف حکم «اعدام» صادر کرد

یک مداح وابسته به علی خامنه‌ای برای فرهاد ظریف، عضو سابق تیم ملی والیبال ایران «حکم اعدام» صادر کرد. مهدی رسولی، یکی از مداحان معروف تهران در واکنش به استوری فرهاد ظریف در انتقاد از عدم مناسب بودن تعیین روز تولد فاطمه دختر پیامبر اسلام به عنوان روز مادر در جمهوری اسلامی، با بازنشر نامه‌ای از روح‌الله خمینی نوشت: «اگر قصدش توهین بوده محکوم به اعدام است!»

فرهاد ظریف، عضو سابق تیم ملی والیبال ایران، چند روز پیش در استوری اینستاگرام خود نوشته بود: «تولد زنی که ۹ سالگی ازدواج کرده و بچه‌دار شده روز اعتراض به کودک همسری است نه روز مادر.»

درپی انتشار این استوری، قوه قضاییه برای «جلب» این بازیکن سابق والیبال که در حال حاضر در خارج از کشور زندگی می‌کند حکم صادر کرد.

فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی هم به سرعت دست به کار شد و با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام «انزجار» از آنچه «توهین به مقدسات» نامید، مطلب نوشته شده توسط ظریف را «محکوم کرد.»

مهدی رسولی، مداح وابسته به علی خامنه‌ای در واکنش به استوری ظریف و دستور دادستانی برای جلب این بازیکن سابق تیم ملی والیبال نامه‌ای از روح‌الله خمینی را بازنشر کرد که در آن نامه رهبر پیشین جمهوری اسلامی در واکنش به شهروندی که در رادیو یک شخصیت سریالی ژاپنی را الگوی مناسبی برای زنان ایرانی دانسته بود ضمن اعتراض شدید نوشته بود که اگر گوینده قصد توهین داشته باید اعدام شود.

رادیوی جمهوری اسلامی ایران در ۸ بهمن ۱۳۶۷ در برنامه‌ای به نام «سلام، صبح به‌خیر» در گزارشی از مخاطبینش می‌پرسد: به نظر شما الگوی امروز زنان ایرانی چه کسی است؟ اکثر مخاطبین، فاطمه دختر پیامبر سالام را الگوی خود معرفی می‌کنند اما یکی از مصاحبه‌شوندگان می‌گوید: «الگوی مناسب زنان ایرانی اوشین است!» اوشین نام شخصیت اصلی داستان سریالی ژاپنی به نام سال‌های دور از خانه بود که آن روزها از تلویزیون جمهوری اسلامی پخش می‌شد.

در پی آن برنامه رادیویی، روح‌الله خمینی با انتشار نامه‌ای خطاب به محمد هاشمی، مدیرعامل وقت صدا و سیمای جمهوری اسلامی نوشت: «با کمال تاسف و تاثر روز گذشته از صدای جمهوری اسلامی مطلبی در مورد الگوی زن پخش گردیده است که انسان شرم دارد بازگو نماید. فردی که این مطلب را پخش کرده است تعزیر و اخراج می‌گردد، و دست‌اندرکاران آن تعزیر خواهند شد. در صورتی که ثابت شود قصد توهین در کار بوده است، بلاشک فرد توهین‌کننده محکوم به اعدام است.»

هفته گذشته علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی به مناسبت روز مادر در جمهوری اسلامی با «مداحان» دیدار کرد و در آن دیدار از نقش مهم «مداحان» در عبور از بحران‌ها تقدیر کرد.

برگفته ای از سایت صدای امریکا بخش فارسی، ۱۶ ژانویه ۲۰۲۳