شهبانو فرح پهلوی: نوروز باستانی نشانه پایداری و پیام‌آور پیروزی راستی بر دروغ است

شهبانو فرح پهلوی در پیامی صوتی چند روز پیش از فرا رسیدن نوروز، خطاب به همه ایرانیان گفت که نوروز امسال در شرایطی برگزار می‌شود که ملت ما در سوگ از دست‌رفتگان خود است، و او در این نوروز به مادران و پدران داغدار جان‌باختگان اعتراضات سراسری اخیر در ایران می‌اندیشد.

شهبانو فرح پهلوی در این پیام گفت: «نوروز که در همه حال پیام‌آور شادی و امید است، امسال در شرایطی برگزار می‌شود که ملت ما در سوگ ازدست‌رفتگان خود است. صدها زن و مرد جوان و دختران و پسران نوسال با شعار زن، زندگی، آزادی، در رویارویی با نیروهای توحش و تاریکی جان‌باختند؛ نام و یادمانشان در لوحه تاریخ ایران‌زمین جاودان است. من در این نوروز به مادران و پدران داغدار آن‌ها فکر می‌کنم، به هزاران ایرانی آزاده دربند و نوجوانانی که در مدارس ایران مسموم شده‌اند، و به میلیون‌ها هم‌میهن در تلاش معاش فکر می‌کنم که قربانی توحش و بی‌کفایتی زمامداران نظام کنونی‌اند و ساعت تحویل سال را در سکوت خواهند گذراند.»

شهبانو فرح پهلوی در ادامه پیام صوتی خود خطاب به ایرانیان، افزود: «نوروز باستانی نشانه پایداری، تداوم و هویت ملی و پیام‌آور پیروزی راستی بر دروغ است و آن را با جان و دل ارج می‌گذارم. نوروزتان فرخنده باد و به امید آزادی ایران در سال نو. نور بر تاریکی پیروز خواهد شد.»

شهبانوفرح پهلوی سال گذشته نیز در پیامی به ‌مناسبت سال نو، نوروز را نماد «رستاخیر طبیعت» توصیف، و اظهار امیدواری کرده بود که رستاخیر طبیعت، «الگویی برای رستاخیر ایران» باشد.

برگرفته ای از سایت ایندیپندنت فارسی، ۱۴ مارس۲۰۲۳