وضعیت احمدرضا جلالی، پزشک زندانی از زبان همسرش

صدای آمریکا-همسر احمدرضا جلالی، پزشک زندانی ایرانی- سوئدی، می‌گوید با وجود درخواست وکیل مبنی بر اعاده دادرسی، هیچ نوع تغییری در حکم احمدرضا جلالی داده نشده و قوه قضائیه جوابی نداده است.

ویدا مهران‌نیا، همسر احمدرضا جلالی، پزشک زندانی روز چهارشنبه ۳۰ مرداد به صدای آمریکا گفت که با حضور محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، در سوئد وزیر امور خارجه این کشور در رابطه با وضعیت احمدرضا جلالی سوالاتی را مطرح کرد و خواستار شفاف سازی در این زمینه شد.

او به صدای آمریکا گفت که ظریف در گفتگو با وزیر امور خارجه سوئد ادعا کرده که آقای جلالی در ترور دانشمندان هسته‌ای دست داشته و اطلاعات آنها را در اختیار دولت اسرائیل قرار داده است.

همسر این پزشک زندانی در گفتگو با صدای آمریکا گفت که با حضور ظریف در سوئد درخواست دیدار با این مقام ایرانی را مطرح کرده است؛ اما مقامات ایرانی هیچ پاسخی به این درخواست او نداده‌اند. با این حال وزیر امور خارجه سوئد در دیدار مشترک با ظریف خواستار لغو حکم اعدام و برگرداندن احمدرضا جلالی به سوئد و نزد خانواده‌اش شده است.

در حالی که تنها چند هفته از افشاگری‌های مازیار ابراهیمی، از متهمان پیشین ترور دانشمندان هسته‌ای ایران، مبنی بر ساختگی بودن همه اعترافاتی که تحت شکنجه از او و دیگران گرفته شده بود، می‌گذرد و پس‌لرزه‌های این سخنان در محافل داخلی و خارجی ادامه دارد، ظریف بار دیگر احمدرضا جلالی، شهروند ایرانی-سوئدی، را به دست داشتن در ترور دانشمندان هسته‌ای متهم کرد و تنها وعده داد که تلاش خواهد کرد تا اجرای حکم اعدام او را «به تاخیر» اندازد.