ناکامی ده نمکی در اکران نوروزی سینماهای سراسر کشور

به گزارش خبر آنلاین دومین هفته از اکران نوروزی سینماهای سراسر کشور در حالی به پایان رسید که آمار فروش فیلم‌های روی پرده افزایش محسوسی داشت و قابل مقایسه با فروش هفته اول هفت فیلم در حال اکران نبود.

فیلم سینمایی «رحمان ۱۴۰۰» به کارگردانی منوچهر هادی توانست صدرنشینی خود را در گیشه هفتگی حفظ کند و فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی نتوانست جایگاه بهتری از قعر جدول برای خود دست و پا کند و کمترین میزان فروش را به نام خود ثبت کرد.

مسئله مهمی که به نظر می‌رسد بر افزایش چشمگیر فروش فیلم‌ها در این هفته تاثیر زیادی داشته است، قیمت بلیت‌های سینماست که در اقدامی عجیب توسط بیشتر سینماداران ۲۰ هزار تومان تثبیت شد و مسئولان این حوزه نیز در واکنش به این تصمیم تاکید کردند که قیمت بلیت سینما در ایام تعطیلات نوروزی یکسان خواهد بود.

افزایش قیمت بلیت‌ها در شرایط نه چندان مناسب معیشتی مردم، باعث گلایه بسیاری از مخاطبان سینما شده است. البته نباید افزایش هزینه تولید فیلم‌های سینمایی را نادیده گرفت و انتظار داشت که بلیت سینماها در این شرایط هم چنان به قیمت سابق باشد. اما اگر این افزایش با منطق درستی همراه نباشد می‌تواند در روزهای آینده سینمای ایران را با کاهش مخاطب روبه‌رو ‌کند.

با این حال در میان هفت فیلم روی پرده رقابتی جذاب در صدر و قعر جدول شکل گرفته است و در این میان فروش ناامیدکننده فیلم جدید مسعود ده‌نمکی جالب توجه است. 

فیلم «زندانی‌ها» ساخته ده نمکی در این هفته ۸۴۹ میلیون و ۴۵۳ هزار تومان فروش داشته که در مقایسه با فروش صدرنشینان بسیار ناچیز است، در قیاس با فروش هفته نخست «زندانی‌ها» که ۲۴۸ میلیون تومان بوده است، این هفته «زندانی‌ها» تنها ۶۰۰ میلیون تومان بیشتر فروخته است که قابل توجه نیست.