ادامۀ اعتراضات در الجزایر در برای براندازی نظام فعلی حکومت در این کشور

بنا به نوشتۀ روزنامه فیگارو ، با افزایش تنش ها میان طایفۀ عبدالعزیز بوتفلیقه، حزب حاکم، ارتش و مردم، انتقال قدرت در الجزایر به بحرانی سیاسی در این کشور مبدل شده است.

فیگارو می افزاید که علیرغم استعفا و کناره گیری عبدالعزیز بوتفلیقه در روز دوشنبه ٢ آوریل پس از بیست سال قرار داشتن در رأس قدرت، که موجب جشن و شادمانی هزاران نفر از مردم در خیابان های الجزیره شد، اعتراضات مردمی در الجزایر فروکش نکرده است و مردم همچنان با حضور گستردۀ خود در خیابان ها خواستار نابودی و سقوط کامل سیستم فعلی حکومت در این کشور هستند؛ به طوریکه انتقال قدرت در الجزایر وارد مرحله ای پر ابهام شده است.

فیگارو به نقل از یکی از معترضین نوشته است: «ما منتظر این اتفاق بودیم، باید مرحله به مرحله پیش رفت، این تنها آغاز راه ماست. ما بدون اینکه خونی ریخته شود، خواهان بازگشت آزادی در کشور خود هستیم».

فیگارو در یکی دیگر از عناوین خود نوشته است که والدین قربانیان حملۀ تروریستی ١٤ ژوئیۀ سال ٢٠١٦ در شهر نیس واقع در جنوب فرانسه، پس از آنکه دریافته اند اجساد فرزندانشان بعد از کالبدشکافی در پی این حادثه، به طور ناقص تحویل داده شده اند، اکنون خواهان باز پس گرفتن اعضای بدن فرزندان خود هستند.

نقل از رادیو فرانسه