دعوت وزارت خارجه آمريكا از ٧٩ تن از فعالان سياسى و اجتماعى ايرانيان براى ديدار و گفتگو با برايان هوك

 

در روز ٣ آوریل ٢٠١٩ (سيزدهم فروردين) به دعوت وزارت خارجه ايالات متحده آمريكا ٧٩ تن از ايرانيان مقيم آن كشور براى ملاقات با آقاى برايان هوك، نماينده ويژه دولت در امور ايران، در وزارت خارجه واشنگتن دى سى حضور يافتند.

در اين نشست كه تعداد قابل توجهى از آنان را اعضاى سرشناس حزب مشروطه ايران (ليبرال دمكرات) از جمله هر سه دبيركل پيشين اين حزب آقايان دكتر خسرو اكمل، فواد پاشايى و خسرو بيت الهى تشكيل ميدادند، پس از سخنرانى آقاى برايان هوك كه به تفسير به مشكلات ايران و از ناتوانى حكومت جمهورى اسلامى در امر كمرسانى به مردم سيل زده ابراز تأثر كرده و با مردم ايران ابراز همدردى نمود، با برخى از نمايندگان اپوزيسيون و اعضاى حزب مشروطه وارد گفتگو و تبادل نظر گرديد.

دکتر خسرو اکمل، نخستين دبيركل حزب به شرایط ایرانیان خارج از کشور و رابطه آنها با داخل کشور پرداخت وتعدادی از چهره های اپوزیسیون را معرفی کرد. آقای خسرو بیت الهی دبیر کل پيشين حزب شرایط نیرو های مخالف جمهوری اسلامی و فضای همکاری بین آنان را روشن نمود و آقای فرزاد فراهانی مسئول شاخه لوس انجلس و برنامه تلويزيونى اين حزب بنام “راه آينده” در مورد نحوه کمک رسانى از راه درست و قانونى به سیل زدگان در ایران به تفصیل سخن گفت.