سپاه همیشه تروریستی پاسداران

منوچهر يزديان

در اخبار آمده است که ایالات متحده آمریکا از ديروز سپاه پاسداران حکومت استبدادی اسلامی را در لیست سازمان های تروریستی گنجانیده و مقررات مربوط به مقابله با آن سپاه مخوف تروریستی را در دستور کار حکومت آمریکا قرار داده است. پس بد نيست اندکی به پروندهء سياه اين سازمان تروريستی توجه کنيم.
                                                                                            ***
هستهء اولیهء گروه هائی که بعدها «سپاه پاسداران» نامیده شدند از پیش از ٢٢ بهمن ١٣٥٧ بسته شده بود. این هستهء اولیه، که ریشه در گروه منتسب به موسی صدر در لبنان داشت، از کمک های مالی خمینی نیز برخوردار بود و اعضای آن از دیماه ٥٧ وارد ایران شده بودند.
از فردای فروپاشی حکومت محمد رضا شاه، گروه های اسلامی زیر نظر شورای انقلاب خمینی سلطهء “کمیته ها” را برجان و مال مردم برقرار کرد. قتل مقامات حکومت پیشین، روی سقف بالای سر خمینی، از اولین اقدامات تروریستی این کمیته ها بود.
در این میان گروه های موسوم به “ضد امپریالیستی”، از مجاهدین خلق و غیر خلق گرفته تا “چریک های فدائی توده ای،” از این کمیته ها پشتیبانی نفراتی، مادی و معنوی کردند. فعالیت اصلی این کمیته ها سرکوب آزادی و آزادی خواهی در اقصا نقاط ایران بود. فعالیت روزمرهء این کمیته ها، که از جانب مساجد و ساختمان های تصرف شده رهبری می شدند، غارت اموال اقشار بالای جامعه بود. بخش مهمی از این اموال غارت شده نصیب آخوندهائی شد که تا آن زمان هیچ هنری جز فریب مردم از راه روضه خوانی نداشتند.
مدتی بعد (اردیبهشت ٥٨)، به فرمان خمینی “سپاه پاسداران انقلاب اسلامی” از درون همین کمیته ها زاده شد. خمینی که کشف کرده بود می تواند از تقابل شوروی و غرب با یکدیگر استفاده کند، با دادن شعارهای باصطلاح ضد امپریالیستی که تا آن روز در انحصار کمونیست ها و مجاهدین بود، حمایت شوروی را بخود جلب نمود. حزب توده و سفارت شوروی در تهران در کار چاق کنی بين دو طرف نقش مهمی ایفا کردند. در همین رابطه بود که خمینی، بطور رایگان، “رهبر” بخشی از گروه های کمونیستی و غیر کمونیستی هم گردید. این گروه ها نه تنها از تشکیل سپاه پاسداران خمینی پشتیبانی کردند بلکه خواهان انحلال ارتش ایران گردیدند.
سپاه پاسداران در طول زمان رشد کرد و به یک سازمان شبه تروریستی تبدیل شد. در این میان شوروی تخم مرغ هایش را نه در سبد حزب توده و فدائیان توده ای یا مجاهدین خلق بلکه در سبد خمینی جا داد و خمینی پیروزمندانه به قلع و قم توده ای ها نيز پرداخت.
خمینی و خامنه ای برای “مجهز کردن سپاه به اسلحهء سنگین” به توصیهء گروه های ضد امپریالیست نیازی نداشت. آن ها خیلی زود “سپاه” را به سنگین ترین سلاح نظامی مسلح کرده، ساخت بمب اتمی را در دستور کار قرار داده، درصد مهمی از ثروت، سرمایه و اقتصاد ایران را به تصرف سپاه درآوردند. در ادامهء کار، این سازمان به یکی از مخوف ترین سازمان های اطلاعاتی و تروریستی جهان تحول یافت.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشتار هزاران جوان ایرانی، از آزادیخواه گرفته تا جوانانی که منتسب به سازمان های کمونیستی و مجاهد بودند، را در پروندهء تروریستی خود دارد. سپاه پاسداران طراح و مجری برقراری رژیم شکنجه و تجاوز و قتل در زندان های اوین و قزل حصار و زندان های دیگر ایران است. این سپاه در پروندهء خود بیش از صد ایرانی فعال سیاسی و هنرمند را در خارج از کشور به قتل رسانده است.
سپاه پاسداران، پس از گذشت مدتی از زمان تأسیس اش، اقدام به گسترش خود در کشورهای منطقهء خاورمیانه و حتی خارج از آن نمود. سپاه قدس، سپاه بدر، لشگر فاطمیون و تسلط کامل بر حزب الله لبنان گواه گسترش فعالیت های تروریستی سپاه حکومت اسلامی در خارج از مرزهای ایران است. یکی دیگر از اقدامات سپاه پاسداران بخدمت گرفتن جوانان بیکار و بی چیز کشورهای دیگر است. در این رابطه سپاه پاسداران در نوار غزه، سوریه، عراق، یمن و بعضی کشورهای آفریقائی لشگر ها و دسته های تروریستی متعددی تاسیس کرده است.
بخش خارجی ترور سپاه پاسداران عامل کشتار یهودیان در آرژانتین و اقصی نقاط جهان است. کشتار سربازان آمریکائی و فرانسوی حافظ صلح در لبنان، سزبازان آمریکائی در عراق و افغانستان در پرونده قطور سپاه پاسداران تنها پاراگراف کوچکی از قتل و کشتار این سپاه سیاه در ایران می باشد.
باری، چنانکه گفته شد، از يکسو موجودیت حکومت اسلامی مسلط بر ایران و باندهای مافیای سیاسی – اقتصادی آن به موجودیت و فعالیت سپاهی مخوف که امروز سپاه پاسداران نام دارد بستگی دارد و، از سوی ديگر، نام سپاه تروریستی حکومت اسلامی، نه از ديروزی که در لیست سیاه آمریکا قرار گرفت، بلکه از پیش از تأسیس رسمی اش در اردیبهشت سال ١٣٥٨، در لیست تروریستی موجود در حافظهء ملت ایران ثبت شده است.                                                                                                                                   ***
برگرديم به امروز. از مدتی پيش اخباری بگوش می رسيد که حکومت اسلامی، با این احتمال که “سپاه در لیست ترورست ها” قرار می گیرد، مشغول سازماندهی «ارتش ایران» و احالهء وظایف سپاه پاسدارن به آن است.
البته هنوز زود است پیش بینی اینکه آمریکا در صورت تغییراتی در ارتش ایران و تبدیل آن به سازمانی با فعالیت ها و رویهء سپاه پاسداران چه اقدامی خواهد کرد. اما برای ملت ایران فرقی نمی کند که نام و سازمان سرکوبگر، کشتار کننده، غارتگر، تبهکار چه باشد. تحریم حکومت اسلامی مسلط بر ایران توسط مردم ایران ارتباطی به خدعه های حکومت و تغییر نام سازمان های سرکوبگر آن ندارد و همچنان ادامه می یابد.
با این همه ناگفته نماند که اعلام قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در “لیست تروریست ها” – از سوی هر کشوری که باشد – جای خشنودی است و باید از آن استقبال کرد.

منوچهر يزديان
۲۰ فروردين ۱۳۹۸ – ۸ آوريل ۲۰۱۹