صنعت چاپ تا یک ماه دیگر تعطیل می‌شود

به گفته رئیس اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی فعالان این حوزه قصد دارند وضعیت بحرانی این صنعت را به اطلاع خامنه‌ای برسانند. او می‌گوید قرار است در نامه‌ای به خامنه‌ای به او خبر دهند که صنعت چاپ تا یک ماه دیگر تعطیل می‌شود.

وضعیت بحرانی صنعت چاپ در ایران، از جمله افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها در این حوزه، موضوع تازه‌ای نیست اما گرانی ۲۱ درصدی کاغذ ظرف ۴۸ ساعت و وعده رهبر جمهوری اسلامی، علی خامنه‌ای، برای کمک به حل معضلات فعالان این صنعت، بار دیگر بحث درباره این موضوع را داغ کرده است.

علی مغانی، رئیس اتحادیه صنعت چاپ استان خراسان رضوی، سه‌شنبه دهم اردیبهشت (۳۰ آوریل) و یک روز بعد از بازدید خامنه‌ای از نمایشگاه کتاب تهران به خبرگزاری ایسنا گفته در حال حاضر وضعیت مواد اولیه به صورتی است که صنعت چاپ دیگر نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد.

او در تشریح وضعیتی که صنعت چاپ را غیرقابل ادامه یافتن کرده گفت: «مرکب از کیلویی ۲۰ هزار تومان به کیلویی ۸۰ هزار تومان، زینک از ۱۰ هزار تومان به ۵۰ هزار تومان، کاغذ از بندی ۷۰ هزار تومان به بندی ۴۵۰ هزار تومان، کاغذ گلاسه از کیلویی ۳۵۰۰ به ۲۷ هزار تومان و مقوا از ۳۵۰۰ به ۲۲ هزار تومان رسیده است.»

نقل از دویچه وله