شاعر و روزنامه‌نگار با فتوای ارتداد مکارم شیرازی به مرگ تهدید شد

به گزارش سازمان حقوق بشر ایران، محمد تنگستانی، شاعر و روزنامه‌نگار مقیم بلژیک، به واسطه نوشته‌هایش، به فتوای ناصر مکارم شیرازی به مرگ تهدید شده است.

سازمان حقوق بشر ایران هرگونه تحدید آزادی بیان و تهدید انسان‌ها را به واسطه ابراز نظر، محکوم می‌کند و از مقام‌های بلژیکی می‌خواهد تا تهدید علیه جان این روزنامه‌نگار را جدی بگیرند و اقدامات مقتضی را برای حفظ امنیت او انجام دهند.

محمود امیری‌مقدم، مدیر سازمان حقوق بشر ایران، در این‌باره گفت: «هدف مقامات جمهوری اسلامی از این تهدیدها، اشاعه وحشت و خودسانسوری در بین نویسندگان و فعالان مدنی و گسترش سرکوب آزادی بیان به خارج از مرزهای ایران است. ما از همه نهادهای حقوق بشری ، نویسندگان و فعالان مدنی در داخل و خارج ایران می‌خواهیم که با حمایت جمعی از این نویسنده و با ابراز بدون سانسور عقاید خود، به دفاع از حق آزادی بیان برخیزند»

در پی صدور این فتوا، افرادی ناشناس، محمد تنگستانی را تهدید به مرگ کردند. سازمان حقوق بشر ایران علاوه بر محکوم کردن هرگونه تحدید آزادی بیان و تهدید انسان‌ها به واسطه ابراز نظر، با ارسال نامه‌ای، از مقام‌های بلژیکی خواسته است تا تهدید علیه جان این روزنامه‌نگار را جدی بگیرند و اقدامات مقتضی را برای حفظ امنیت او انجام دهند.

تهدید به مرگ نویسندگان به دلیل ابراز نظرهایی که به‌زعم روحانیون شیعه در ایران «توهین به مقدسات» شمرده می‌شود، در جمهوری اسلامی سابقه دارد.

نقل از خبرنامه گویا