مسابقات لیگ قهرمانان آسیا

تیمهای فوتبال پرسپولیس و استقلال در
دو دیدار حساس برابر حریفان خود به میدان میروند.

هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا روز دوشنبه آغاز میشود که پرسپولیس و استقلال به ترتیب به مصاف پاختاکور ازبکستان و الدحیل قطر میروند.

چهارم بودن پرسپولیس در در بازی های گروهی این دوره از رقابتها برای نایب قهرمان فصل پیش لیگ قهرمانان از نتایج عجیب این گروه است که در که در بازی های امسال رقم خورده و معنایش این است که سرخپوشان میتوانند با برتری در دو بازی باقی مانده راهی مرحله بعدی شوند. تساوی یک بر یک مقابل پاختاکور در آزادی، شکست یک بر صفر برابر السد در قطر، پیروزی دو بر صفر مقابل النصر عربستان و شکست دو بر یک برابر این تیم، نتایج سرخپوشان تا اینجای کار بوده است.
پرسپولیس در بازی امروز باید بازی برگشت را در زمین پاختاکور برگزار کند، تیمی که در اولین گام سرخپوشان را در آزادی متوقف کرد. بهترین حالت برای پرسپولیس این است که نماینده ازبکستان را شکست داده و دیگر بازی این گروه با تساوی به پایان برسد. در صورتی که پرسپولیس امروز به برتری برسد و یکی از تیمهای اول و دوم گروه در دیگر بازی برنده باشند، آن وقت بازی آخر شاگردان برانکو اهمیت زیادی پیدا میکند و باید در این دیدار برنده باشند. دیدار آخری که با السد قطر در تهران و همه چیز برای صدرنشینی نیز در دستان پرسپولیس خواهد بود. پاختاکور با ۵ امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد و هر کاری میکند تا برنده از زمین خانگی خارج شود. برانکو برای این دیدار شجاع خلیلزاده را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت. مصدومیت سیدجلال حسینی در تمرین روز گذشته یکی دیگر از دغدغههای سرمربی پرسپولیس است اگر چه کادر پزشکی این تیم اعلام کرده که تمام تلاشش را برای رساندن کاپیتان سرخپوشان به دیدار امروز به کار گرفته است.
پرسپولیس قصد دارد با برتری در این دیدار، علاوه بر افزایش شانس صعود با روحیه بالا به دو بازی باقیمانده در لیگ برتر برای قهرمانی بیندیشد. برانکو در نشست خبری قبل از بازی گفته که پاختاکور را میشناسد و میداند بازی با این تیم یکی از سختترین بازیهای پرسپولیس در این فصل می باشد .
استقلال برخلاف پرسپولیس همه چیز در دستانش نیست، به طوری که حتی در صورت برتری در دو بازی آینده، ممکن است از گروهش صعود نکند. این تیم با ۴ امتیاز و به دلیل تفاضل گل بهتر در رده سوم قرار دارد. آبی پوشان در صورتی با برد مقابل الدحیل به رده دوم میروند که این تیم را با اختلاف ۴ گل شکست دهند، چرا که در صورت هم امتیاز شدن ابتدا بازی رودررو محاسبه شده و اگر نتایج مشابه باشد تفاضل گل و اگر تفاضل گل یکی باشد، گل زده ملاک جایگاه تیمها خواهد بود. با نگاه به جدول این گروه، استقلال کار سختی دارد، چرا که اگر استقلال الدحیل را حتی با اختلاف سه گل شکست دهد در رده دوم قرار نمیگیرد و آن وقت حتی در صورت برتری در دیدار آخر و پیروزی الدحیل، استقلال صعود نخواهد کرد. به همین دلیل است که اشاره شد استقلال در صورت پیروزی در هر دو دیدار بعدی شاید از گروهش صعود نکند.
بهترین نتیجه برای استقلال این است که امروز الدحیل را با اختلاف ۴ گل شکست داده و به رده دوم برود و بازی الهلال عربستان و العین با تساوی به پایان برسد. در این صورت، الهلال برای اینکه در خطر حذف قرار نگیرد، مجبور است الدحیل را در دیدار هفته آخر شکست دهد. اگر العین بتواند در عربستان تیم الهلال را شکست بدهد و استقلال مقابل الدحیل برنده باشد، آن وقت شاگردان مجیدی حتی شانس صدرنشینی را نیز پیدا میکنند. استقلال برای بازی فردا، اللهیار صیادمنش و خسرو حیدری را به دلیل مصدومیت و محمد دانشگر و میلاد زکیپور را به خاطر محرومیت در اختیار نخواهد داشت. منشا و محسن کریمی نیز از لیست خط خوردهاند.
این بازی اولین آزمون آسیایی فرهاد مجیدی محسوب میشود و باید دید او پس از برتری ۴ بر ۲ تیمش برابر استقلال خوزستان این بار در آسیا چه خواهد کرد.
بازی های تیمهای ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا در هفته پیش رو به شرح زیر است :

دوشنبه ۱۶ اردیبهشت
پاختاکور ازبکستان – پرسپولیس، ساعت ۱۷:۳۰ (به وقت ایران)
السد قطر – الاهلی عربستان، ساعت ۲۳:۳۰
گروه C
استقلال – الدحیل قطر، ساعت ۲۰:۳۰ الهلال عربستان – العین امارات، ساعت ۲۳:۳۰
سهشنبه ۱۷ اردیبهشتگروه A
الزورا عراق – ذوبآهن، ساعت ۲۳ النصرعربستان – الوصل امارات، ساعت ۲۳:۳۰