حوثی های یمن، گروه مورد حمایت حکومت اسلامی، مسئولیت حمله به تاسیسات نفتی عربستان را برعهده گرفت

چند ساعت بعد از این که عربستان اعلام کرد به تاسیسات نفتی این کشور حمله پهپادی شده، سخنگوی انصارالله، یا حوثی های یمن، که مورد حمایت حکومت اسلامی ایران است، ضمن مسئولیت این حملات را برعهده گرفت.

محمد عبدالسلام روز سه شنبه ۲۴ اردیبهشت به شبکه المنار گفت که هدف قرار دادن خط لوله نفت عربستان واکنش به کشتارهای جمعی است که عربستان در یمن انجام می‌دهد. سخنان او در رسانه های حکومت اسلامی، از جمله تسنیم، بازتاب یافت.

خالد فالح، وزیر انرژی عربستان سعودی پیشتر تایید کرد که پهپادها به خط لوله انتقال نفت در این کشور حمله کرده‌‌اند. وی افزود که این حملات لزوم برخورد با «گروه‌هایی که در چنین حملاتی دست دارند» را ثابت کرد.

این حمله دو روز پس از انجام یک «عملیات خرابکارانه» دیگر علیه چهار کشتی تجاری در آب‌های بندر فجیره در امارات متحده عربی رخ داده است.

سخنگوی حوثی های مورد حمایت ایران در حالی از حمله به تاسیسات نفتی عربستان دفاع کرده که پیش از این مقام های ایالات متحده هشدار داده بودند با هرگونه اقدام حکومت اسلامی و گروه های مورد حمایت آن برخورد می کنند.

پرزیدنت دونالد ترامپ روز دوشنبه ۲۳ اردیبهشت درباره ایران و اینکه چه سیاستی اتخاذ خواهد کرد، گفت: «باید ببینیم چه پیش می آید. اگر آنها کاری [خطا] انجام دهند، اشتباه بزرگی خواهد بود.»

همزمان روز دوشنبه رویترز نوشت که مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز دوشنبه «جزئیات تهدیدات ایران» را در اختیار مقام‌های پیمان آتلانتیک شمالی- ناتو- قرار داد.

در ده روز اخیر ایالات متحده در واکنش به تهدیدات حکومت اسلامی ناو آبراهام لینکن، ناوگروه ضربتی، و یگان بمب‌افکن خود را به منطقه خلیج‌فارس اعزام کرد.

حوثی‌ها از جمله‌ گروه‌های شبه‌نظامی هستند که حکومت اسلامی ایران از آن‌ها حمایت می‌کند.

نقل از صدای آمریکا