تکواندو قهرمانی جهان

 

رقابت های تکواندو قهرمانی جهانی، روز پنجشنبه با برگزاری دیدارهای اوزان ۴۹- کیلوگرم و ۵۷- کیلوگرم زنان و ۷۴- کیلوگرم مردان با حذف هر سه نماینده کشورمان پیگیری شد.
در رقابتهای وزن ۷۴- کیلوگرم مردان، امیرمحمد بخشی ابتدا با نتیجه ۱۶ بر ۷ از سد میگوئل ترجوس سالاس از کلمبیا گذشت . بخشی در مرحله یک شانزدهم نهایی نیز با نتیجه ۱۰ بر ۶ مقابل کریستین مک نیس از انگلیس پیروز شد. 
تکواندوکار میانهای در سومین دیدار خود و در مرحله یک هشتم نهایی نیز با نتیجه ۲۳ بر ۱۵ مقابل کی رن از چین پیروز شد. بخشی در دیدار مرحله یک چهارم نهایی و در راند طلایی با نتیجه ۱۲ بر ۱۱ مغلوب دانیل باررا از اسپانیا شد تا در آستانه
کسب مدال از دور رقابتها کناربرود 

در رقابتهای وزن ۵۷- کیلوگرم زنان پریسا جوادی در دور نخست با نتیجه ۱۳ بر ۴ مقابل دزیره رولاف از آمریکا به برتری دست یافت. او در مرحله یک شانزدهم نهایی نز در راند طلایی و با امتیاز ۱۹ بر ۱۷ مقابل پاتریکا آدام کیویسز از لهستان به برتری دست یافت. 
جوادی در مرحله یک هشتم نهایی نیز با نتیجه ۱۷ بر ۱۱ مقابل جولانتا تارویدا از لیتوانی پیروز شد. جید جونز تکواندوکار سرشناس انگلیسی و دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ و دارنده دو مدال نقره و برنز جهان در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۷ حریف بعدی جوادی در مرحله یک چهارم نهایی بود که مقابل نماینده کشورمان به برتری ۳۰ بر ۳ دست یافت. 
اما پیش از این نیز ناهید کیانی نماینده وزن ۴۹- کیلوگرم کشورمان ابتدا در دور نخست با نتیجه ۳۴ بر ۷ از سد یونیشا رای از نپال گذشت. او در مرحله یک شانزدهم نهایی نیز در راند طلایی با نتیجه ۶ بر ۴ از سد مادینا مانوپوا از ازبکستان گذشت. 
نماینده وزن ۴۹- کیلوگرم کشورمان در مرحله یکهشتم نهایی با نتیجه با نتیجه ۲۸ بر ۷ مقابل پانیپاک وانگپاتاناکیت از تایلند شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. 
در ادامه این رقابتها در روز شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه مبارزات اوزان ۵۳- و ۶۷- کیلوگرم زنان و ۶۳- و ۸۰- کیلوگرم مردان پیگیری میشود که تیم ایران در وزن ۵۳- کیلوگرم نماینده ای نخواهد داشت اما کیمیا همتی در وزن ۶۷- کیلوگرم، سروش احمدی در وزن ۶۳- کیلوگرم و مهران برخورداری در وزن ۸۰- کیلوگرم نمایندگان ایران هستند.