دولت آمریکا بدلیل بحران حکومت اسلامی، اعلام وضعیت اظطراری کرد

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت پرزیدنت ترامپ به دلیل شرایط اضطراری بی‌ثبات‌سازی منطقه توسط حکومت اسلامی، قرار داد فروش سلاح به عربستان، امارات متحده عربی و اردن را اجرا می‌کند.

مایک پمپو عصر جمعه سوم خرداد در یک بیانیه با اشاره به قرارداد ۸ میلیارد و یکصد میلیون دلاری فروش اسلحه به اردن، عربستان و امارات، اعلام کرد که دولت از اختیارات خود استفاده می کند تا این قرارداد را اجرا کند چرا که تاخیر کنگره در بررسی قراردادها شرکای آمریکا در منطقه را در شرایط تنش فزاینده با نگرانی روبرو می‌کند.

آقای پمپئو در این بیانیه گفت: «فروش این تجهیزات متحدان ما را مورد پیشتیبانی قرار می دهد، ثبات خاورمیانه را تقویت می کند و به این کشورها در بازدارندگی و دفاع در برابر حکومت اسلامی کمک می کند.

وزیر خارجه آمریکا البته اعلام کرد که تصمیم برای عبور از کنگره تنها در این یک مورد خواهد بود.

اعضای کنگره با توجه به وضعیت بحرانی جنگ یمن و موضوع قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی واشنگتن پست، از فروش این سلاح ها به عربستان و امارات برای ماهها جلوگیری کرده بودند، حال وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده است که دولت با توجه به شرایط اضطراری این قراردادها را «برای پیشگیری از تجاوزات ایران و ایجاد ظرفیت های دفاعی برای شرکای خود»، اجرا خواهد کرد.

این اعلام ساعتی پس از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد با درخواست وزارت دفاع موافقت کرده و دستور اعزام یک هزار و ۵۰۰ نیرو به خاورمیانه را، در راستای سیاست بازدارندگی ایران، صادر کرده است.
در هفته های اخیر تنش بین حکومت اسلامی و آمریکا افزایش یافته است.

نقل از صدای آمریکا