پشت پرده ویلاسازی‌های میلیاردی در لواسان

ساخت ویلا‌ها تقریباً میلیاردی تمام می‌شود. حمل مصالح و آهن آلات در این جاده‌های صعب العبور و دشوار هزینه‌های گزافی را به مالک تحمیل می‌کند و این نشان می‌دهد که چقدر ساخت و ساز در این زمین‌ها به صرفه است!

روزنامه ایران: این گزارش فقط چند منطقه از بخش بزرگی از لواسانات بزرگ تهران را روایت می‌کند؛ بخشی که البته نمی‌تواند در قالب چند تصویر برش خورده؛ عمق فاجعه ساخت و ساز‌های غیر مجاز را در این منطقه بخوبی نمایان کند. اما شما بدانید سناریوی تلخ ویلاسازی همچنان ادامه دارد.

ویلا‌هایی که رو به سد باز می‌شوند

میدان نارون لواسان بزرگ را که رد می‌کنیم، به منطقه‌ای می‌رسیم که به «سبوی بزرگ» معروف است. کمی آن طرف‌تر از ویلا‌های اعیان‌نشینی که معلوم نیست با چه بهانه‌ای مجوز ساخت و ساز گرفته‌اند، در سراشیبی تپه درست مشرف به دریاچه، سرو کله شهرک بزرگی به چشم می‌خورد که ظاهراً ورود هر کسی به آن آزاد نیست. نام این شهرک، دریاچه است.

بومی‌ها هم تأکید می‌کنند که تا صاحب نفوذ نباشید نمی‌توانید در چنین وسعتی ساخت وساز کنید! حکم نهایی هنوز نیامده، ممکن است رأی به تخریب باشد، یا نه! اما سؤال اصلی اینجاست مگر یک شهروند عادی جرأت دارد با احتمال تخریب، در چنین وسعتی ویلاسازی کند؟

اینکه فرد عادی بتواند در این حجم و در چنین منظره‌ای، ویلاسازی کند قطعا غیر ممکن است.

نقل از ایران پرس نیوز