نامه ۲۲ نهاد مدنی آلمان در مورد تشدید قوانین پناهندگی

دولت آلمان قصد دارد، طرحی مناقشه‌برانگیز برای تسریع بازگرداندن پناهجویانی که تقاضای آنها رد شده، به تصویب پارلمان برساند. اکنون ۲۲ نهاد مدنی در این کشور نامه‌ای هشدارآمیز در رابطه با این طرح منتشر کرده‌اند.

در اواسط ماه آوریل سال جاری میلادی بود که دولت ائتلافی آلمان با طرح هورست زهوفر، وزیر کشور در رابطه با تسریع بازگردان پناهجویانی که درخواست آنها رد شده، موافقت کرد.

این طرح مناقشه‌برانگیز تحت عنوان “قانون بازگشت نظام‌مند” مورد بحث قرار گرفته و منتقدان فراوانی دارد. طرح مزبور قرار است به زودی در پارلمان آلمان (بوندس‌تاگ) به بحث و رأی‌گیری گذاشته شود.

اکنون اتحادی متشکل از ۲۲ نهاد و سازمان مدنی در آلمان نامه‌ای اعتراض‌آمیز و هشدارآمیز منتشر کرده تا جلوی تصویب این قانون جدید را بگیرد.

رسانه‌های آلمان روز پنجشنبه ۹ خرداد (۳۰ مه) گزارش دادند که این نامه به امضای نهادها و سازمان‌های بزرگ و معتبری چون عفو بین‌الملل، Diakonie، Pro Asyl و سازمان حمایت از کودکان در آلمان رسیده است.

امضاءکنندگان در این نامه اعتراض‌آمیز از نمایندگان پارلمان آلمان خواسته‌اند که این طرح را به تصویب نرسانند.

این ۲۲ سازمان و نهاد مدنی در نامه خود هشدار داده‌اند که این قانون سبب خواهد شد “بسیاری از پناهجویان به طور دائمی از مشارکت در زندگی اجتماعی محروم بمانند، محدودیت‌هایی بیش از حد سنگین بر آنها اعمال شود و دلایل بازداشت آنان به شکلی بی‌رویه گسترش یابد”.

در این نامه همچنین تصریح شده که در صورت تصویب این قانون و اجرایی شدن آن، ده‌ها هزار پناهجو در آلمان در بیم و وحشتی دائمی به سرخواهند برد و هیچ شانس و آینده‌ای در آلمان نخواهند داشت.

نقل از دویچه وله