دو نفتکش دیگر توسط حکومت اسلامی توقیف شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم  سپاه پاسداران  اعلام کرد: عصر امروز (جمعه ۲۸ تیر ) یک فروند نفتکش انگلیسی با نام” “stena impero” هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط سپاه توقیف شد.

این اطلاعیه می افزاید : نفت‌کش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.

پس از مدتی کوتاه یک نفتکش دیگر هم توسط سپاه پاسداران حکومت اسلامی توقیف شده است.

جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا، گفت: “توقیف دو کشتی در تنگه هرمز توسط مقام‌های ایرانی بسیار برای من نگران‌کننده است. آقای هانت گفته این اقدام غیرقابل‌قبول است.

پرزیدنت دونالد ترامپ عصر جمعه در حیاط کاخ سفید به خبرنگاران درباره ایران گفت: «همان‌طور که می‌دانید ما همیشه اتحاد بسیار نزدیکی با بریتانیا داشته و داریم. ما [خبر این رویداد] را شنیده‌ایم. ایالات متحده نفکتش‌های بسیار کمی در آن منطقه دارد؛ چرا که اکنون ما از [منابع] انرژی خودمان استفاده می‌کنیم. ما در دو سال و نیم گذشته پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم. بنابراین نفتکش‌های [آمریکایی] زیادی در آنجا رفت‌و‌آمد ندارند. ولی در آن جا کشتی‌های زیادی داریم که ناوهای جنگی هستند.»