کامالا هریس پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو بر پایان یافتن جنگ غزه تأکید کرد

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، در پی دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، خواهان پایان جنگ در غزه شد و اعلام کرد که دربارۀ شرایط انسانی وخیم در نوار غزه ساکت نخواهد ماند.

ادامه ◄

بدهی دولت به گندم‌کاران به ۱۰۴ هزار میلیارد تومان رسیده است

رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران روز پنجشنبه چهارم مرداد با اعلام این که بدهی دولت به گندم‌کاران به ۱۰۴ هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: «با رسیدن به سطح تولید ۹.۱ میلیون تنی گندم، دولت ۱۵۷ هزار میلیارد تومان (همت) تعهد به کشاورزان دارد که تنها ۵۳ همت آن پرداخت شده و ۶۸ درصد بدهی دولت به کشاورزان باقی مانده است.»

ادامه ◄

نامه سه سازمان حقوق بشری به سازمان ملل؛ شکایت از شکنجه و آزار توماج صالحی در زندان

سه سازمان حقوق بشری، به نمایندگی از خانوادهٔ توماج صالحی، به‌دلیل ادامهٔ بازداشت و شکنجه و آزار و اذیت این خوانندهٔ معترض زندانی به کارگروه بازداشت خودسرانه سازمان ملل شکایت کردند.

ادامه ◄

بیانیه جمعی از وکلای دادگستری برای آزادی محسن برهانی از زندان

یکصد و بیست و چهار نفر از وکلای دادگستری کرمانشاه، با نگارش بیانیه‌ای ضمن اعتراض به بازداشت «محسن برهانی»، حقوقدان و استاد اخراجی دانشگاه تهران، خواستار آزادی او شدند.

ادامه ◄

نتانیاهو در کنگره ایالات متحده: آمریکا نگهبان تمدن غرب و جمهوری اسلامی پشت همه درگیری‌ها است

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائيل روز چهارشنبه سوم مرداد طی سخنرانی در کنگره ایالات متحده ضمن ارائه چشم‌اندازی کلی از غزه پس از جنگ، جمهوری اسلامی ایران را نیروی محرکه خشونت‌ها و آشوب‌ها در خاورمیانه خواند.

ادامه ◄

عامل سوءقصد به سلمان رشدی به ارتباط با حزب‌الله لبنان متهم شد

مهاجمی که دو سال پیش با چاقو به سلمان رشدی، نویسنده مشهور آمریکایی-بریتانیایی، حمله و او را مجروح کرد، بر اساس کیفرخواست ارائه شده به دادگاهی در آمریکا به اقدامات «تروریستی» و ارتباط با گروه حزب‌الله لبنان متهم شده است.

ادامه ◄

حکومت ایران کامران شیخه، هفتمین متهم پرونده‌ قتل یک امام جماعت در مهاباد، را اعدام کرد

منابع حقوق بشری می‌گویند کامران شیخه، زندانی اهل سنت و آخرین نفر از هفت متهم پرونده‌ قتل عبدالرحیم تینا، امام جماعت مسجد خلفای راشدین مهاباد، بامداد پنجشنبه ۴ مرداد در زندان ارومیه اعدام شد.

ادامه ◄

تداوم روند افزایشی تورم در تیرماه؛ «کاهش ارزش پول ملی» از مهمترین چالش‌های اقتصادی دولت پزشکیان

آمار مرتبط با تورم در تیرماه امسال نشان می‌دهند تورم اقتصاد ایران همچنان مسیری افزایشی را طی می‌کند و با هدف‌گذاری بانک مرکزی برای کاهش تورم فاصله معناداری دارد.

ادامه ◄

سه خودکشی در طول یک هفته در چوار ایلام

در چوار ایلام، تنها در طول یک هفته، سه نفر دست به خودکشی زده‌اند. دو نفرشان کارگران پیمانکاریِ پتروشیمیِ ارغوان گستر هستند که به تازگی از کار بیکار شده‌اند و نفر سوم، همسر یکی دیگر از کارگران بیکارشده‌ی همین پتروشیمی است.

ادامه ◄

هشدار فرمانده جدید ارتش بریتانیا: باید در سه سال آینده برای جنگ با «محور ناآرامی» شامل ایران آماده باشیم

سر رولی (رولاند) واکر، فرمانده جدید ارتش بریتانیا با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران، کره شمالی و چین «محور ناآرامی» هستند گفت که ارتش بریتانیا باید در سه سال آینده برای جنگ با این محور آماده باشد.

ادامه ◄

دستکم دوازده تجمع اعتراضی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شماری از کارکنان شرکت مناطق نفت خیز در اهواز و گروهی از کارکنان پالایشگاه گاز فجر و سازمان منطقه ویژه انرژی پارس در عسلویه در محل کار خود دست به تجمع زدند.

ادامه ◄

محکومیت دومین زندانی سیاسی زن به اعدام؛ «پخشان عزیزی» پیشتر به «بغی» متهم شده بود

کانون حقوق بشر ایران، روز سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳، اعلام کرد «پخشان عزیزی» زندانی سیاسی که پیشتر به «بغی» متهم شده بود، از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده است.

ادامه ◄