فساد ۵۰ هزار میلیاردی مافیای وزارت بهداشت

رادیو زمانه-وزیر بهداشت جمهوری اسلامی یکشنبه ۲۳ تیر در جلسه با «فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس» اعلام کرد: «وزارت بهداشت در حال مقابله با مافیای قدرتمندی‌ست که فسادی ۵۰ هزار میلیارد تومانی را ایجاد کرده است».

وزیر بهداشت همچنین به نامعلوم بودن رد برخی از هزینه‌ها اشاره کرده و گفته: «ما نمی‌دانیم یک میلیارد دلار تجهیزات پزشکی کجا و چطور هزینه شده است».

نمکی در اظهاراتش که توسط حسن نقوی حسینی، سخنگوی فراکسیون ولایی نقل شده از صرف ۸۰ میلیارد تومان هزینه رسانه‌ای توسط مافیای فساد علیه وزارت بهداشت خبر داده و گفته به‌رغم این مسئله وزارت بهداشت جلوی مافیای قدرتمند فساد ایستادگی خواهد کرد.

براساس گفته‌های او وزارت بهداشت با ۲۰ هزارمیلیارد تومان بدهی و ۱۷ ماه بدهی به سازمان تامین اجتماعی، « پرونده روی ‌زمین‌ مانده الکترونیک سلامت» و فسادی «زجرآور» و وضعیتی «آشفته» به او تحویل شده اما او موفق شده این وضعیت را تغییر دهد:

‌ « فساد در حوزه به طور زجرآوری حاکم بود به طوری که در سال ۹۷ سیاست گذاری واردات دارو صنعت تولید داروی داخلی را نابود کرد. به هم ریختگی در وزارت بهداشت به گونه‌ای بود که بعد از انقلاب دستگاهی به این آشفتگی ندیده بودم. ما طی سه ماه وضعیت پرداخت بدهی‌ها را تعیین تکلیف کرده‌ایم و روند افتتاح پرونده‌های الکترونیک را آغاز کردیم».