بازداشت مادر و پدر پویا بختیاری توسط رژیم تبهکار اسلامی چیره بر ایران

خبرگزاری هرانا – نیروهای امنیتی ساعتی پیش در کرج اقدام به بازداشت والدین پویا بختیاری، از جان باختگان اعتراضات اخیر کردند. این نیروها همچنین تعدادی از مراجعه کنندگان به منزل این خانواده را برای ساعاتی بازداشت کردند و ضمن ضبط تلفن های همراه به تفتیش منزل دو تن از دستگیر شدگان پرداختند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ساعاتی پیش، پس از اینکه تعدادی از مراجعه کنندگان به منزل خانواده بختیاری این محل را ترک کردند نیروهای امنیتی اقدام به بازداشت اعضای خانواده و همینطور تعدادی از مراجعه کنندگان در مسیر برگشت کردند.

یک منبع مطلع در این رابطه به گزارشگر هرانا گفت “امشب سه ماشین و حدود ده نفر از فعالان مدنی و همینطور تعدادی از وکلا به منزل خانواده بختیاری برای عرض تسلیت و دیدار رفته بودند، پس از پایان دیدار مراجعه کنندگان سوار بر سه ماشین در حال برگشت از کرج به تهران بودند که نیروهای امنیتی یکی از خودروها را متوقف کردند و سرنشینان آنها را بازداشت کردند.” به گفته این منبع که نخواست هویتش اعلام شود “نیروهای امنیتی ساعتی بعد بازداشت شدگان را در میدان ونک تهران رها کردند اما تلفن های آنها را ضبط کردند، همچنین در میان بازداشت شدگان زوجی حضور داشت که نیروهای امنیتی به منزل آنها مراجعه و آنجا را تفتیش کردند اما صرفا به توقیف گوشی ها بسنده کردند.”

همزمان با این برخورد، گزارش شده است نیروهای امنیتی استان البرز با مراجعه به منزل خانواده بختیاری اقدام به بازداشت منوچهر بختیاری و ناهید شیربیشه، پدر و مادر پویا بختیاری کردند. گفته می شود روند تماس و تهدید مراجعه کنندگان به منزل بختیاری در زمان تنظیم این گزارش کماکان در جریان است و احتمال بازداشت افراد بیشتری می رود.

پدر پویا بختیاری با هدف برگزاری مراسم چهلم پویا، که مصادف با ۵ دی ماه بود فراخوانی را برای یادبود کشته شدگان اعتراضات ۱۳۹۸ پیشنهاد داد. این فراخوان که با استقبال گسترده ای روبرو شده بود منجر به احضار آقای بختیاری به اداره اطلاعات در روز شنبه شد، نیروهای امنیتی از او خواستند تا مراسم خود را لغو یا محدود کند اما آقای بختیاری این خواسته را نپذیرفت.

پویا بختیاری (زادهٔ ۱۹ شهریور ۱۳۷۱ – درگذشتهٔ ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در مهرشهر کرج) یکی از کشته‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۳۹۸ ایران بود.

منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری اعلام نمود که پسر ۲۷ ساله‌اش در روز ۲۵ آبان ۱۳۹۸، در فاز ۴ مهرشهر کرج به ضرب گلوله کشته شد. به گفتهٔ او، پویا به همراه خواهر و مادرش در دومین روز از اعتراضات مردمی به افزایش قیمت بنزین به راهپیمایی معترضان پیوست که جمجمه‌اش هدف گلوله قرار گرفت و پیش از رسیدن به بیمارستان جان باخت.

منبع: سایت هرانا، سوم دیماه ۱۳۹۸