درآمد میلیاردی آخوند کاظم صدیقی از هتل جهان مشهد

در پی انتشار گزارش «زمین‌خواری ۱۰۰۰ میلیاردی آیت الله صدیقی و پسران» اسناد جدیدی از خانواده امام جمعه موقت تهران و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر به دستم رسیده که نشان می‌دهد فعالیت‌های مرتبط با حوزه‌ی علمیه امام خمینی در ازگل به ریاست آقای صدیقی با حساب‌های شخصی ایشان و پسرشان ارتباط مستق

ادامه ◄

وال استریت ژورنال: قطع روابط نظامی نیجر و آمریکا ناشی از مناسبات با رژیم اسلامی ایران است

وال استریت ژورنال در گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی و نیجری نوشت که تصمیم نیجر برای پایان دادن به اتحاد ضد تروریسم با واشینگتن پس از آن اتخاذ شد که مقامات ایالات متحده خونتای (شورای نظامی) حاکم بر نیجر را محکوم کردند

ادامه ◄

ارتش اسرائیل عملیات تازه‌ای را در بیمارستان شفاء در شهر غزه آغاز کرد

ارتش اسرائیل روز دوشنبه عملیاتی را در اطراف بیمارستان الشفاء، بزرگترین مجتمع درمانی غزه آغاز کرد. شاهدان عینی از انجام حملات هوایی اسرائیل به محله ویران شده‌ اطراف این بیمارستان خبر دادند.

ادامه ◄

اسناد «خیلی محرمانه» جمهوری اسلامی درباره اعتراضات ۹۸ و ۱۴۰۱: مردم را از ناامنی بترسانید

تازه‌ترین گزارش اختصاصی صدای آمریکا از اسناد افشا شده توسط گروه هکری «عدالت علی»، جزئیاتی از برنامه‌ریزی‌های مکرر دو نهاد بلندپایه جمهوری اسلامی برای تعیین خط‌مشی نهادهای نظامی و انتظامی و رسانه‌ها و مقابله با «احتمال بروز» اعتراضات سراسری در سال‌های اخیر را برملا می‌کند.

ادامه ◄

ایران در صورت تحویل موشک به روسیه با «اقدامات جدی» مواجه خواهد شد

هفت کشور صنعتی جهان که گروه ۷ (G7) را تشکیل می‌دهند،‌ از ایران خواستند که از ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه، خودداری کند و هشدار دادند که در غیراینصورت علیه تهران به «اقدامات جدی» دست خواهند زد.

ادامه ◄

پهپادهای اوکراین به پالایشگاه نفت سیزران روسیه اصابت کردند

فرماندار منطقه سامارا در روسیه روز شنبه اعلام کرد که هواپیماهای بدون سرنشین اوکراینی به دو پالایشگاه نفتی در این منطقه حمله کردند که بر اثر آن یکی از این تاسیسات در آتش سوخت. این پالایشگاه‌ها متعلق به غول نفتی دولتی «روس‌نفت» است.

ادامه ◄

امریکا معافیت عراق برای واردات برق از ایران را بار دیگر تمدید کرد

ایالات متحده بار دیگر معافیت تحریمی را که به عراق اجازه می‌دهد از ایران برق و گاز وارد کند به مدت ۱۲۰ روز تمدید کرد، اما ایران تنها می‌تواند از این منابع مالی برای خرید کالاهای بشردوستانه استفاده کند.

ادامه ◄

تلگراف: ایران از بنادر اروپایی برای قاچاق سلاح به حزب‌الله لبنان استفاده می‌کند

روزنامه تلگراف نوشت، جمهوری اسلامی ایران برای استتار و «مشروعیت بخشیدن» به صادرات سلاح برای حزب‌الله از بنادر بزرگ و شلوغ اروپایی استفاده می‌کند. بر اساس این گزارش، این روشی جایگزین برای انتقال سلاح به حزب‌الله و ناشی از فشاری است که اسرايیل بر مواضع جمهوری اسلامی در سوریه و لبنان اعمال کرده است.

ادامه ◄

جمهوری‌خواهان خطاب به کری: اطلاعات «دیپلماسی در سایه‌»‌ با ظریف را ارایه کن

گروهی از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا از جان کری، نماینده سابف امور اقلیمی دولت بایدن و وزیر خارجه وقت آمریکا در جریان مذاکرات منتهی به برجام خواستند، جزيیات «دیپلماسی در سایه» در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ که به تایید خودش شامل سه، چهار ملاقات با محمد جواد ظریف بوده است را ارایه دهد.

ادامه ◄

سیپری: صادرات تسلیحات ایران در پنج سال اخیر ۲۷۶ درصد افزایش یافت

موسسه بین‌المللی تحقیقات صلح در استکهلم، «سیپری»، در گزارش جدید خود درباره تجارت سلاح در جهان اعلام کرد که صادرات سلاح ایران در فاصله سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳، در مقایسه با مدت قبل از آن ۲۷۶ درصد رشد داشته است.

ادامه ◄

«تهدیدات» چین، روسیه و رژیم ایران در سال۲۰۲۴

آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا در تازه‌ترین گزارش ارائه شده به مجلس سنای این کشور ارزیابی کردند چین، روسیه، ایران، بازیگران منطقه‌ای دیگر و برخی عوامل غیردولتی منطقه‌ای نظام بین‎‌الملل و اولویت‌های آمریکا را به چالش کشیده‌اند.

ادامه ◄

دادستانی قم از بازداشت «عوامل انتشار» فیلم درگیری فرد معمم با یک زن خبر داد

روح‌الله مسلم‌خانی، معاون دادستان قم، ماجرای درگیری فرد روحانی با یک زن در درمانگاه قم را «یک طراحی و برنامه‌ریزی برای تفرقه‌افکنی در جامعه» خواند و از بازداشت چهار نفر در این ارتباط خبر داد.

ادامه ◄

وزارت خارجه آمریکا: به بررسی همه ابزارها برای پاسخگو کردن مسئولان نقض حقوق بشر در ایران ادامه می‌دهیم

در پی انتشار نخستین گزارش کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل متحد درباره «تبعیض نهادینه شده علیه زنان و دختران» در ایران، وزارت امور خارجه ایالات متحده به صدای آمریکا گفت واشنگتن برای پاسخگو نمودن مسئولان نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی همه ابزارهای متناسب را بررسی می‌کند.

ادامه ◄

بایدن: رویکرد نتانیاهو د‌رجنگ غزه بیش از آن که کمک کند، به اسرائیل لطمه می‌زند

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، روز شنبه ۱۹ اسفند گفت که معتقد است رویکرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در جنگ علیه گروه افراطی حماس در غزه، «بیش از آن که به اسرائیل کمک کند به آن لطمه می‌زند.»

ادامه ◄