کرونا در آلمان؛ یک ایرانی، دومین مورد ابتلا به ویروس در هامبورگ

دومین مورد ابتلا به کرونا در هامبورگ به نوشته “بیلد”، ایرانی است. وزیر کشور آلمان امیدوار است که واکسن کرونا تا پایان به بازار بیاید. در برخی ایالت های آلمان قفسه مواد شوینده و خوراکی با ماندگاری بالا خالی شده است.

گسترش ویروس کرونا در آلمان هم ادامه دارد. طبق آخرین آمار منتشر شده توسط مؤسسه ی روبرت کخ، شمار مبتلایان تا پیش از ظهر امروز (۲۹ فوریه/ ۱۰ اسفند) در این کشور به ۷۶ مورد رسیده است.

روزنامه ی آلمانی زبان “بیلد” روز یکم مارس (۱۱ اسفند) از تأیید دومین مورد ابتلا به بیماری کرونا در هامبورگ خبر می دهد. به نوشته ی “بیلد” بیمار، زنی است ساکن هامبورگ که روز جمعه پس از اقامتی یک هفته ای در ایران، از تهران با پرواز به هامبورگ بازگشته است. بیمار با علایم خفیف بیماری نیمه شب شنبه، به بیمارستان منتقل شده و بر پایه این گزارش پس از بستری شدن در بیمارستان، اکنون در ایزوله خانگی به سر می برد و وضعیت او خوب گزارش شده است.

طبق آخرین گزارش های منتشرشده از ۱۶ ایالت آلمان، تاکنون در ۹ ایالت این کشور، موارد ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است. در کنار ایالت بایرن در جنوب و هامبورگ در شمال، تمامی موارد دیگر ابتلا به ویروس در ایالت های غربی و جنوب غربی آلمان گزارش شده اند. بیشترین ابتلا مربوط به ایالت نوردراینوستفالن است با ۳۱ مورد و بایرن با ۱۸ مورد قطعی در جایگاه بعدی و ایالت بادنوورتمبرگ با ۱۶ مورد در سومین پله ایستاده است.

“عرضه واکسن تا پایان سال”:
زهوفر وزیر کشور آلمان در مصاحبه با روزنامه ی آلمانی “بیلد” گفته است که انتظار ندارد مبارزه با ویروس کرونا به سرعت به نتیجه برسد. این سیاست مدار آلمانی احتمال می دهد که واکسن برای این بیماری تازه در اواخر سال جاری در دسترس قرار گیرد.

قرنطینه شهرها و مناطق درگیر، “آخرین راه حل”:
به اعتقاد وزیر کشور آلمان، تا آن زمان باید با روش ها و امکانات کلاسیک با این بیماری همه گیر مبارزه کرد. زهوفر با تأکید بر لزوم شکستن زنجیره سرایت این ویروس، قرنطینه شهرها یا مناطقی که کرونا در آنها تهدیدی جدی به شمار می رود را منتفی نمی داند اما از آن به عنوان آخرین راه حل یاد می کند.

“۴ مورد از ۵ مورد ابتلا علائم خفیف داشته اند”:
ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان روز گذشته تأکید کرد که بر پایه آگاهی های کنونی، ۴ مورد از هر ۵ مورد ابتلا به ویروس، دارای علائم خفیف یا حتی کاملا عاری از علائم بیماری بوده اند. به گفته او اما با افزایش شمار مبتلایان، احتمال سخت تر شدن دوره های بیماری تا عفونت ریه و حتی مرگ بیمار هم بیشتر می شود.

خرید اضافه بر نیاز برخی اقلام توسط شهروندان آلمانی:
اما گسترش ویروس کرونا در آلمان هم به استناد گزارش های منتشرشده در وب سایت های خبری بر رفتار خرید مردم بی تأثیر نبوده است. این وب سایت ها می نویسند که برخی از فروشگاه های آلمان با خرید اضافه بر نیاز اقلام روزانه از سوی شهروندان به منظور ذخیره کردن آنها روبرو هستند.

بنا بر این گزارش ها این خریدهای برای روز مبادا در ایالت هایی که در آنها هیچ مورد تأییدشده ی ابتلا به ویروس کرونا وجود ندارد هم دیده می شود. از جمله اقلامی که شهروندان آلمانی مبادرت به خرید بیش از نیاز روزانه خود نموده اند می توان به مواد خوراکی و آشامیدنی های با ظرفیت ماندگاری بالا اشاره کرد. به استناد گزارش وبسایت “اِن تِف او” در برخی از فروشگاه ها قفسه ی مواد بهداشتی یا ضدعفونی کننده خالی شده است.

منبع: سایت صدای آلمان (دویچه وله) به زبان فارسی، ۱ مارس ۲۰۲۰