بازار داغ دلالی برای صدور ویزای مهاجرت ایرانیان؛ «از ۱۵ تا ۹۰ هزار دلار»

بحرانی‌تر شدن وضعیت اقتصادی ایران به‌دلیل سیاست‌های جنگ‌طلبانه جمهوری اسلامی، که به انواع بحران‌های اجتماعی منجر شده است، در کنار انواع سرکوب‌های حکومتی و محدودتر شدن آزادی‌های اجتماعی و فردی، نتیجه‌ای جز افزایش چشمگیر میل به مهاجرت نداشته است.

ادامه ◄

هشدار رئیس نظام پزشکی و وزرای سابق بهداشت: مجبور به واردات پزشک می‌شویم

شماری از وزرای سابق بهداشت و درمان جمهوری اسلامی و رئیس کل سازمان نظام پزشکی با هشدار درباره «تبعات تصمیم‌های غیرعلمی و آسیب‌زا» در دولت ابراهیم رئیسی، پیش‌بینی کردند که نتیجه این نوع تصمیم‌گیری‌ها در حوزه بهداشت و درمان به بی‌رغبتی دانشجویان پزشکی برای ادامه تحصیلات تکمیلی و لزوم واردات پزشک از خارج منجر خواهد شد.

ادامه ◄

گزارش عفو بین‌الملل: وضعیت آزادی بیان، سرکوب زنان، شکنجه و اعدام توسط جمهوری اسلامی در سال ۲۰۲۳ بدتر شده است

سازمان عفو بین‌الملل روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت با انتشار گزارش سال ۲۰۲۳ خود اعلام کرد جمهوری اسلامی در این سال، آزادی بیان مردم ایران را بیش از پیش محدود و سرکوب زنان و شکنجه و اعدام را شدیدتر کرده است.

ادامه ◄

مقام وزارت خارجه ایالات متحده : وضعیت حقوق بشر در ایران، به‌ویژه حقوق زنان، وخیم‌تر شده است

رابرت گیلکرست، مقام ارشد دفتر دموکراسی، حقوق بشر و کار وزارت امور خارجه ایالات متحده روز دوشنبه ٣ اردیبهشت در مورد بدتر شدن کارنامه حقوق بشری جمهوری اسلامی طی سال ۲۰۲۳ میلادی، به‌ویژه وضعیت حقوق زنان در ایران، ابراز نگرانی کرد.

ادامه ◄

به بازداشت‌شدگان گشت ارشاد توهین‌های جنسی می‌شود و کتک می‌خورند

شماری از زنان مخالف حجاب اجباری که در روزهای گذشته به دست ماموران گشت ارشاد بازداشت شده‌اند، در گفت‌وگو با ایران‌اینترنشنال از ضرب‌وشتم شدید، تعرض و آزار خود در زمان بازداشت خبر داده و گفته‌اند ماموران پلیس و نیروهای لباس شخصی در زمان دستگیری زنان به آنها توهین‌های جنسی می‌کنند.

ادامه ◄

تنگ کردن فضای اجتماعی به بهانه «طرح سراسری نور»؛ محدودیت‌ها به دانشگاه‌ها رسید

تنگ کردن فضای اجتماعی علیه شهروندان از سوی جمهوری اسلامی به بهانه حجاب ادامه دارد. رئیس کمیته انضباطی دانشگاه آزاد اسلامی خواستار جلوگیری از ورود افرادی که پوشش «هنجارشکن» دارند به واحدهای دانشگاهی شده

ادامه ◄

دولت مبلغ ویزیت پزشکان عمومی را ۱۲۶ هزار و پزشکان متخصص را ۱۸۹ هزار تومان اعلام کرد

معاون درمان وزارت بهداشت با اعلام این که افزایش تعرفه‌های پزشکی توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است، از افزایش مبلغ ویزیت پزشکان عمومی به ۱۲۶ هزار تومان و پزشکان متخصص به ۱۸۹ هزار تومان خبر داد.

ادامه ◄

تشدید سرکوب پوشش: پلیس ایران می‌گوید طرح «نور» در سراسر کشور اجرایی شد

در ادامه طرح‌های حکومتی در تشدید فشارها و اذیت و آزار زنان، از شنبه ۲۵ فروردین، «طرح نور» برای برخورد با «زنان بی‌حجاب» در سراسر ایران اجرایی شد. همزمان فارس، خبرگزاری نزدیک به سپاه خواهان محروم‌کردن دوباره زنان از ورود به استادیوم‌ها شد.

ادامه ◄

یک رستوران در کرمانشاه پلمب شد؛ «هنجارشکنی»، اسم رمزی برای ادامه برخورد با اصناف

دستگاه قضائی و پلیس جمهوری اسلامی در ایران با تعریف‌های سلیقه‌ای و تازه از «هنجار شکنی» اقدام به زدن برچسب و برخورد با اصناف می‌کنند که در تازه‌ترین مورد یک رستوران در کرمانشاه قربانی این رویکرد شده است.

ادامه ◄

تهدید دوباره جمهوری اسلامی به سرکوب زنان؛ «از شنبه» با بی‌حجابی برخورد می‌کنیم

شماری از مراکز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در استان‌های مختلف ایران با انتشار بیانیه‌هایی خبر دادند که از روز شنبه هفته آینده قرار است «طرح حجاب و عفاف در همه معابر و اماکن عمومی با جدیت بیشتر دنبال شود».

ادامه ◄

از مشروطه تا سکولار دموکراسی؛ مرز و سیاست های داد و ستد

در برنامه های گذشته گفتیم که آنهائی که در یک سوی مرز زندگی می کنند با همدیگر یگانه‌اند و مردمانی را که در آن سوی مرز سرزمین خودشان زندگی می کنند بیگانه می دانند و بین این دو یگانه ها و آن بیگانه ها بین این دو دسته آدم، روابط مختلفی برقرار است؛ از صلح و جنگ گرفته تا دوستی و دشمنی

ادامه ◄

یک فعال صنفی بازنشستگان با انتقاد از وزارت کار: می‌خواهند کارگران را در فقر مطلق نگه دارد

در حالی که اقتصاد ایران بیشترین میزان تأثیرپذیری از دلار را دارد و به عبارتی «زندگی دلاری» در جریان است، بازنشستگان معتقدند تفسیر‌های وزارت کار یکجانبه و تنها به نفع وزارتخانه بوده و همین موضوع کارگرگران را در «فقر مطلق» نگه داشته است.

ادامه ◄

پرستار ۳۲ ساله به زندگی خود پایان داد؛ کادر درمان در ایستگاه خودکشی

خبرگزاری ایلنا در گزارشی از این ماجرا نوشته است که این اتفاق در روز یکشنبه ۱۹ فروردین ماه رخ داده و این پرستار در همان بیمارستان و در یکی از تخت‌های همان بخشی که کار می‌کرد، جان سپرد.

ادامه ◄

معلولان نه عیدی گرفتند و نه مابه‌التفاوتِ مستمری؛ دولت عاجز از انجام تعهدات

بی توجهی به شرایط معیشتی و ضرورت انجام تعهدات در برابر معلولان از سوی دولت جمهوری اسلامی کماکان ادامه دارد و یک فعال حقوق معلولان با انتقاد از دولت تاکید کرده که عیدی‌ها پرداخت نشده و مابه‌التفاوتِ ۴۰ درصدی مستمری نیز بلاتکلیف است.

ادامه ◄

افزایش سرقت از سوپرمارکت‌ها و درخواست نسیه‌فروشی

خرداد‌ماه سال گذشته مسعود ستایشی، سخنگوی قوه‌قضائیه خبر از افزایش میزان سرقت‌ها داده بود، همان زمان مرکز آمار ایران هم گزارش داد که میزان سرقت سیر صعودی داشته به‌طوری‌که سرقت بعد از مصرف موادمخدر، دومین جرم عمده در کشور است

ادامه ◄