نمايشی افشاکنندهء ماهيت کل رژيم

پس از اعلام خبر قرار گرفتن سپاه پاسداران در ليست سازمان های تروريستی از سوی دولت آمریکا، تصویری از جمع نمايندگان مجلس شورای اسلامی مستقر در تهران به سرعت منتشر شد که نشان می داد نمایندگان، برای پاسخ گوئی به این رفتار آمریکا و اعلام همبستگی با سپاه پاسداران، با لباس نظامی در محل کار خود (مجلس) حضور پیدا کرده اند.
از منظر شرکت کنندگان، این اقدام در واقع حرکتی نمادین و در عين حال ظاهرسازانه بيش نبود چرا که اگر براستی قصد اقدامی علیه رفتار امریکا داشتند، می توانستند کارهای قابل توجه دیگری نیز انجام بدهند. مثلا می توانستند گوشی های آیفون خود را همگی در صحن مجلس بشکنند یا فرزندان خود را که در امریکا هستند، فرابخوانند و یا استفاده از خودروهای گران قیمتی را که یا امریکایی هستند و یا امریکا سهمی در ساختن آنها دارد تحریم کنند. آنها اما ساده ترین و بی هزينه ترین راه را انتخاب کردند و، با پوشیدن لباس سپاه پاسداران، بار دیگر دست به عوام فریبی زدند.
در ساحت اين نظام فريبکار علی الظاهر اين مردمند که نمايندگان مجلس را انتخاب می کنند حال آنکه در چنين مواقعی است که واقعيت وابستگی کامل آنان به رژيم ضد مردمی و بخصوص بخش نظامی و تروريستی آن آشکار می شود. آنان چون نمايندهء واقعی مردم نيستند، واکنش هاشان نيز نمی تواند به حساب موکلان شان گذاشته شود.
اما در بطن حرکت اين به اصطلاح نمايندگان واقعيت مهمتری هم وجود دارد: امريکا، به درستی، سپاه پاسداران را يک سازمان تروريستی ناميده است و، در تقابل با اين موضوع، نمايندگان مجلس اسلامی هم، با شرکت در حرکت بظاهر اعتراضی و مبارزاتی پوشيدن لباس پاسداران، در واقع طی نمايشی افشاگرانه، به جهانيان اعلام داشته اند که: «تروريسم تنها در انحصار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نيست و تنها اين نهاد نيست که در داخل و خارج ايران دست به عمليات تروريستی می زند. اين کل حکومت اسلامی، و از جمله قوهء قانون گزاری آن نيز هست که خود را بدين صفت مفتخر می داند!»
اگر گوش دولتمداران جهان آزاد کر نباشد، برای نشان دادن و اثبات ماهيت تروريستی حکومت اسلامی مسلط بر ايران بهتر از اين نمايش وجود ندارد. نمايندگان مجلس اسلامی داوطلبانه خود را تروريست معرفی کرده اند و جهان نيز بايد اين نهاد و ديگر ستون های رژيم را تروريست بشناسد و اعلام بدارد.
آری؛ به اسناد همين حرکت نمادين می توان گفت که حکومت اسلامی مسلط بر ايران حکومتی برآمده از رأی مردم و پاسخگو به ملت ايران نيست؛ بلکه سلطهء يک مجموعه تروريست است که بر مملکتی تاريخی و ثروتمند دست يافته و ثروت هايش را در راستای به آشوب کشاندن جهان و به متشنج ساختن منطقه می کنند.
و در برابر اين واقعيت انکار ناپذير است که سکولار دموکرات های ايران همواره خواستار لغو قانون اساسی اين حاکمان غاصب و سرکوبگر و انحلال همهء دستگاه های برآمده از آنند. آنگاه می ماند آغاز روند دادرسی و محاکمه و مجازات کسانی که حکومتی برآمده از يک انقلاب مردمی را تبديل به دستگاه پرورش تروريست و اشاعهء تروريسم کرده اند. آن روز بی شک بزودی فرا خواهد رسيد.

رضا سعادت
۲۴ فروردين ۱۳۹۸ – ۱۳ آوريل ۲۰۱۹