یونان قرنطینه اردوگاه‌های پناهجویان را برای سومین بار تمدید کرد

دولت یونان که کشور را برای استقبال از گردش‌گران اروپایی و تعطیلات تابستانی آماده می سازد، امروز یکشنبه هفت ژوئن، برای سومین بار پیاپی قرنطینه اردوگاه‌های پناهجویان را تمدید کرد.

بر اساس گزارش های منتشر شده، قرنطینه اردوگاه های مهاجران در جزایر یونان و دیگر مناطق این کشور به منظور استقبال از گردشگران تا ۲۱ ماه ژوئن تمدید شده است.

یونان در حالی قرنطینه اردوگاه های مهاجران را باردیگر تمدید کرده است که تا کنون هیچ مورد مرگ در اثر ابتلا به ویروس کرونا در این اردوگاه ها به ثبت نرسیده است. بیش از ۳۳ هزار پناهجو در اردوگاه های جزایر یونان و ۷۰ هزار تن دیگر در دیگر نقاط این کشور یونان در شرایط بسیار دشوار زندگی می کنند.

این در حالی است که نهاد های حقوق بشری گفته اند «اردوگاه های یونان توانایی پذیرش بیش از ۵۴ هزار پناهجو را ندارند». سازمان های مدافع حقوق بشر همچنین از اعمال محدودیت ها و تمدید قرنطینه در اردوگاه های یونان ابراز نگرانی کرده اند.

قرنطینه سراسری مردم یونان در تاریخ ۲۳ ماه مارس آغاز شد و در چهارمین روز ماه می پایان یافت. برخلاف دیگر کشورهای اروپایی، یونان کمتر از شیوع بیماری کوویدـ۱۹ آسیب دیده و است آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری در یونان به صد و هشتاد نفر می رسد. شمار کل مبتلایان ویروس کرونا در یونان تا امروز ۲۹ هزار و ۸۰ نفر گزارش شده است.

تمدید مجدد قرنطینه اردوگاه های مهاجران در یونان در حالی صورت گرفته است که کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان این کشور روز پنجشنبه اعلام کرده بود: «کشور به تدریج و با امیدواری برای استقبال از گردش‌گران آماده می شود».

منبع: سایت رادیو بین المللی فرانسه به زبان فارسی، ۷ ژوئن ۲۰۲۰