دستکم هفت تجمع اعتراضی برگزار شد/ اعتصاب کارگران شرکت فن آوری فراساحلی دلتا

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه هجدهم دی ۱۴۰۲، جمعی از خانواده های قربانیان هواپیمای اوکراینی در محل سقوط این هواپیما در شاهدشهر تجمع کردند.

ادامه ◄

انتقادهای گسترده از پرداخت افزایش قیمت اینترنت در ایران

یک نماینده مجلس شورای اسلامی اقدام دولت در افزایش ۳۰ درصدی نرخ اینترنت در ایران که بنا بر گزارش برخی رسانه‌ها، به گرانی بیش از ۱۵۰ درصدی قیمت برخی بسته‌های اینترنتی منجر شده است، را موجب بروز نارضایتی دانست.

ادامه ◄

دو عضو «سپاه قدس» در حمله اسرائیل به حومه دمشق کشته شدند

بر اساس اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه که روز شنبه ۱۱ آذرماه منتشر شد محمدعلی عطایی (شورچه) و پناه تقی‌زاده «حین انجام ماموریت مستشاری در جبهه مقاومت اسلامی سوریه» توسط اسرائیل کشته شدند.

ادامه ◄

احضار روزنامه‌نگاران به دادسرای رسانه؛ امید توشه و مریم شکرانی فراخوانده شدند

فشار دادستانی علیه روزنامه‌نگارانی که درباره «آرمیتا گراوند»، دختری دانش‌آموزی که مرگش به‌هنگام سوار شدن به مترو در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، با احضارهای جدید ادامه دارد.

ادامه ◄

هشدار فرانسه به تهران پس از پرتاب «ماهواره نور ۳»: به فعالیت موشکی بی‌ثبات‌‌کننده خود پایان دهید

چند روز پس از پرتاب آن چه مقام‌های دولت جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران «ماهواره تصویربرداری نور ۳» نامیده‌اند، فرانسه، از اعضای ثابت شورای امنیت سازمان ملل متحد، از تهران خواست به فعالیت‌های موشکی «بی‌ثبات‌کننده» خود پایان دهد.

ادامه ◄

احضار فعالان دانشجویی به وزارت اطلاعات؛ دو استاد دیگر تعلیق شدند

همزمان با «اولین سالگرد حمله نیروهای امنیتی به دانشگاه صنعتی شریف»، شماری از دانشجویان این دانشگاه و همچنین دو دانشگاه تهران و امیرکبیر به «دفتر پیگیری وزارت اطلاعات» احضار شدند.

ادامه ◄

دستکم شانزده تجمع اعتراضی برگزار شد/ اعتصاب کارگران کارخانه ماشین سازی اراک

سه شنبه هفتم شهریورماه ۱۴۰۲، شماری از بازنشستگان کشوری، با در دست داشتن پلاکاردهایی با محتوای اعتراضی، مقابل ساختمان های صندوق بازنشستگی کشوری، استانداری و فرمانداری شهرهای کرمانشاه، پلدختر، اردبیل، یزد، ایلام، خرم آباد، تهران، کوهدشت، ارومیه، تبریز، اردبیل، قزوین و سنندج تجمع برگزار کردند.

ادامه ◄

پلمب هتل‌، کتابفروشی، کافه و واحدهای صنفی در تهران، مشهد و بندرعباس

در ادامه موج پلمب واحدهای صنفی، نیروهای اداره اماکن فرماندهی انتظامی تهران، یک کتاب‌فروشی دیگر را به خاطر سر باز زدن مراجعان از حجاب اجباری پلمب کردند. در مشهد نیز روز جمعه یک کافه و در بندرعباس چندین واحد صنفی پلمب شدند

ادامه ◄

«سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی» یا سازمان سرکوب؟!

محمد صادقی بازیگر تئاتر و  تلویزیون وقتی در یک لایو اینستاگرامی در حال اعتراض به حجاب اجباری و سرکوب آزادی‌های شهروندی توسط نیروهای امنیتی بود، با هجوم افراد امنیتی به خانه‌اش و با استفاده از ماشین‌ و نیروهای سازمان آتش‌نشانی با خشونت بازداشت شد

ادامه ◄

تجمع سراسری معلولان برای حداقل مستمری در آغاز هفته بهزیستی در ایران

به بخشی از افرد دارای معلولیت شدید، ماهانه ۶۵۵ هزار تومان مستمری می‌گیرد. معلولان در تجمع‌های سراسری‌شان خواهان مستمری برابر با حداقل دستمزد وزارت کارند؛ مطالبه‌ای که حق قانونی آنها بنا به ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان است.

ادامه ◄

پرونده قضایی علیه پدر و خواهر ابوالفضل آدینه‌زاده به اتهام «تبلیغ علیه نظام»

در ادامه فشار بر خانواده‌های دادخواه پدر و برادر ابوالفضل آدینه‌زاده از جانباختگان اعتراضات پاییز گذشته در پرونده‌ای قضایی به «تبلیغ علیه نظام» متهم شدند.

ادامه ◄

۴۶ هزار زندانی تحت عنوان «اشتغال مولد» در زندان‌ها استثمار می‌شوند

خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) در یک گزارش تبلیغاتی برای سازمان زندان‌ها نوشت این سازمان در سال اخیر «توانست برای جمعیتی بالغ بر ۴۶ هزار زندانی اشتغال مولد را رقم بزند».

ادامه ◄

افزایش روند کودک‌همسری در ایران؛ طی یکسال بیش از ۲۷ هزار کودک‌همسری در کشور ثبت شده است

مرکز آمار ایران در گزارشی اعلام کرد از زمستان سال ۱۴۰۰ تا آخر پاییز سال ۱۴۰۱ دست‌کم ۲۷ هزار و ۴۴۸ مورد ازدواج دختران زیر ۱۵ سال در نقاط مختلف ایران صورت گرفته است.

ادامه ◄

تخت جمشید؛ یادگار دوران شکوه ایرانیان پربازدیدکننده‌ترین محوطه تاریخی در نوروز

تخت جمشید، میراث به‌جامانده از دوران پر شکوه و جلال ایران‌زمین، در نوروز ۱۴۰۲ نسبت به دیگر مکان‌های تاریخی ایران بیشترین بازدیدکننده را داشت. آرامگاه کوروش در پاسارگاد، حافظیه در شیراز، میدان نقش‌جهان اصفهان، باغ فین کاشان و مجموعه‌های فرهنگی‌تاریخی سعدآباد و نیاوران در تهران نیز در ششمین ماه خیزش انقلابی مردم ایران، پذیرای بیشترین بازدیدکنندگان نوروزی بودند.

ادامه ◄