براساس آمار بانک مرکزی تورم ۵۲.۳ درصدی ۱۴۰۲ رکورد ۸۰ سال اخیر را شکست

بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی روز یکم اردیبهشت‌ماه در جدول محاسبه تادیه بدهی و مهریه، نرخ تورم سالانه سال ۱۴۰۲ را ۵۲.۳ درصد اعلام کرد که نشان می‌دهد بالاترین نرخ تورم سالانه ایران از ۸۰ سال قبل تاکنون در این سال ثبت شده است.

ادامه ◄

پرسپولیس و استقلال دست به دست شدند؛ «فروش تاریخی» به نفع حاکمیت

پس از سال‌ها چالش در واگذاری دو باشگاه بزرگ و پرطرفدار فوتبال ایران، در نهایت سهام این دو باشگاه بین دستگاه‌های مختلف دست به دست شد تا در ظاهر «خروج آنها از مالکیت دولتی» انجام شود.

ادامه ◄

گرانی‌ها صدای اعتراض روزنامه حکومتی را هم بلند کرد: «دلال‌ها خون مردم را مکیدند»

روزنامه اصولگرا و حکومتی خراسان در ایران، روز شنبه اول اردیبهشت‌ماه در گزارشی از افزایش نجومی قیمت اقلام خوراکی و ضروری در ایران انتقاد کرد و سیاست‌های ارزی دولت ابراهیم رئیسی و عملکرد «دلالان» وابسته به دولت را پر از اشکال و ایراد دانست.

ادامه ◄

سپاه معاملات ارزی در امارات را هم امنیتی کرد

گزارش اختصاصی صدای آمریکا از فعالیت صرافی‌های ایرانی رسمی و غیر رسمی در امارات متحده عربی نشان می‌دهد که نهادهای امنیتی با تهدید فعالان بازار، معاملات بازار ارز در امارات را نیز تحت کنترل خود در آورده‌اند و بانک مرکزی در حال تزریق درهم به بازار ارز در امارات است.

ادامه ◄

یک نهاد حکومتی: هدفمندی یارانه‌ها ۲۳۰ هزار میلیارد تومان کسری دارد

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی به بودجه سال جاری پرداخته و نوشته است که بر خلاف ادعای دولت، امسال ناترازی درآمد و هزینه هدفمندی یارانه‌ها حداقل ۲۳۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود

ادامه ◄

شورای‌عالی کار به دنبال ترمیم مزد نیست؛ حق مسکن افزایش پیدا نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری امنیتی تسنیم جلسه روز گذشته بدون هیچ نتیجه و تصمیم مشخصی برای کارگران به پایان رسیده است در حالی که علی باقری، نماینده کارگران در شورای‌عالی کار درباره این جلسه گفته بود: «موضوع در خصوص افزایش حق مسکن کارگران است.»

ادامه ◄

قدرت خرید کارگران تقویت نشد؛ سقوط دلاری دستمزد

نوسانات بازار ارز و طلا در روزهای اخیر نگرانی‌های معیشتی کارگران را دامن زده است و این در حالی است که بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور معتقد است بدون این تحولات هم افزایش ۳۵ درصدی دستمزد تاثیری بر قدرت خرید مردم نداشت.

ادامه ◄

مواد غذایی در دو هفته ۳۰ درصد گران‌تر شد

رضا کنگری، رئیس اتحادیه بنکداران استان تهران، می‌گوید از زمان پایان تعطیلات نوروز تاکنون، قیمت انواع اقلام غذایی در ایران به‌طور متوسط ۳۰ درصد گران شده و قیمت حبوبات هم به طور خاص ۵۰ درصد افزایش یافته است.

ادامه ◄

«مالیات بر مهریه»، طرح جدید دولت برای درآمدزایی از جیب عروس‌‌ و دامادها!

یکی از جدیدترین طرح‌های مالیات‌ گرفتن، دریافت مالیات از عروس و دامادها از طریق «مالیات بر مهریه» است. پرداخت مالیات مهریه پیش‌شرط ثبت ازدواج قرار گرفته اما حکومت مدعی است با این مالیات به دنبال کاهش ارقام مهریه در ازدواج‌ها است!

ادامه ◄

قطع سهمیه سوخت اسنپ و تپ‌سی؛ گام دوم افزایش قیمت بنزین برداشته شد

علی‌اکبر عرب‌عامری، مدیر عملیات شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران، روز سه‌شنبه در یک گفت‌وگوی رادیویی اعلام کرد که سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی «اسنپ» و «تپ‌سی» حذف می‌شود.

ادامه ◄

یک فعال کارگری از بی‌نتیجه بودن افزایش ۳۵ درصد مزد می‌گوید؛ معیشت در رنج

یک فعال کارگری در ایران معتقد است که افزایش دستمزد مصوب هیچ اثری در بهبود شرایط و ناترازی ایجاد شده بین دخل و خرج ندارد و به همین دلیل نباید منتظر افزایش تولید ناخالص ملی بود.

ادامه ◄

پنج برابر شدن جمعیت شاغلان زیر خط فقر در ایران طی دو سال

روزبه کردونی، مشاور سابق وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ضمن تاکید بر نبود متولی مشخص برای حوزه آسیب‌های اجتماعی در ایران، به خبرگزاری ایلنا گفت که به دلیل تشدید بحران‌های اقتصادی، جمعیت شاغلان زیر خط فقر در دو سال اخیر پنج برابر و تعداد کل شهروندان زیر خطر فقر نیز در همین زمان دو برابر شده است.

ادامه ◄

سخنگوی انجمن صنایع لبنی ایران: ۸۰ درصد شرکت‌های لبنی تعطیل شده‌اند

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران از سیاست‌های اقتصادی کشور در دهه‌های اخیر انتقاد کرده و گفته است که در دو دهه اخیر ۸۰۰ شرکت تولید لبنیات در کشور از مدار تولید خارج شده‌اند.

ادامه ◄

گزارش ایندیپندنت فارسی از بازار تهران؛ افزایش ۲۰ درصدی قیمت‌ها در ۳ روز

شماری از بازاریان و فعالان اقتصادی در تهران در گفت‌وگو با ایندیپندنت فارسی خبر دادند که به‌دلیل افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر و احتمال ادامه روند افزایش قیمت ارزهای خارجی، انوع کالاهای مصرفی در بازار تهران در ۷۲ ساعت تقریبا۲۰ درصد گران‌تر شده‌اند.

ادامه ◄