دو کولبر با تیراندازی نیروهای مرزبانی ایران در مناطق مرزی پیرانشهر و نوسود کشته شدند

در ادامه تیراندازی به سمت کولبران در مناطق مرزی کردستان، پنج‌شنبه ۲۴ اسفند، کولبر اهل پاوه که پیشتر با تیراندازی نیروهای مرزبانی در مناطق مرزی نوسود زخمی شده بود در اثر شدت جراحات در بیمارستان طالقانی کرمانشاه جان باخت.

ادامه ◄

انتقال شبانه سامان یاسین به قزل‌حصار با دستبند و پابند روی تخت

یک منبع مطلع به صدای آمریکا گفت که سامان صیدی (یاسین) که از زندان قزل‌حصار به بیمارستان روان‌پزشکی امین‌آباد انتقال یافته بود، پس از یک هفته به صورت شبانه به زندان بازگردانده شد.

ادامه ◄

ساسان چمن‌آرا، هنرمند و فعال مدنی به سه ماه حبس محکوم شد

بنا به اطلاع شبکه حقوق بشر کردستان، جلسه دادگاه این هنرمند کُرد در هفتەهای گذشتە برگزار و امروز شنبه ۱۹ اسفند، پس از احضار به دفتر شعبه اول دادگاه انقلاب ایلام، صدور این حکم به صورت حضوری به وی ابلاغ شد.

ادامه ◄

دو زن را که اخیراً با پوشش «حاجی فیروز» به رقص و شادی پرداخته بودند، بازداشت کردند

دو زن که اخیراً ویدئویی از رقص و شادی آن‌ها با پوشش «حاجی فیروز» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، بازداشت شدند. خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران یک روز پس از آنکه تصاویری از رقص و شادمانی دو زن نوازنده و رقصنده در میدان تجریش تهران در شبکه‌های اجتماعی منتشرشد، از بازداشت آن‌ها خبر داد.

ادامه ◄

وکیل عباس دریس از ایرادات پرونده موکل‌اش می‌گوید

حکم اعدام عباس دریس شهروند بازداشت شده در اعتراضات سال ۹۸ در ماهشهر در دیوان عالی کشور تأیید شده و حالا او در یک قدمی اجرای حکم اعدام قرار دارد. وکیل عباس دریس به تازگی در یک گفتگو از ایرادهای پرونده و بی‌گناهی موکل‌اش گفته است.

ادامه ◄

اجرای حکم یک سال زندان مریم سادات یحیوی، فعال اجتماعی و سیاسی

یکی از نزدیکان «مریم سادات یحیوی»، فعال اجتماعی و سیاسی و از حامیان «میرحسین موسوی»، رهبر جنبش اعتراضی سال ۱۳۸۸ ایران، در حساب کاربری توییتر خود از اجرای حکم یک سال حبس تعزیری او خبر داد.

ادامه ◄

شروین حاجی‌پور به ۳ سال و ۸ ماه زندان محکوم شد

شروین حاجی‌پور، خواننده ترانه «برای»، با حکم قوه قضاییه جمهوری اسلامی به سه سال و هشت ماه حبس، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و مطالعه کتاب‌هایی مانند «نظام حقوق زن در اسلام» محکوم شد. در حکم صادر شده آمده است

ادامه ◄

وضعیت وخیم زرتشت احمدی‌راغب در پی اعتصاب غذا

بر اساس اطلاع «ایران‌وایر»، ​«زرتشت (اسماعیل) احمدی راغب»، فعال مدنی و زندانی سیاسی محبوس در زندان قزلحصار کرج، در پی تداوم اعتصاب غذا برای شصت و هفتمین روز و قطع مصرف آب، نمک و دارو برای سومین روز، در وضعیت «به‌شدت وخیم» جسمانی قرار گرفته است.

ادامه ◄

نامه سامان یاسین به رئیس قوه قضاییه: «جانم هم بگیرید، خلاص!»

سامان یاسین (صیدی)، رپر معترض ایرانی که یک سال و نیم است در زندان به‌سرمی‌برد، در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی خواستار تعیین حکم قضایی خود شد و با اشاره به مشکلات جسمی و روحی که در حبس متحمل شده است گفت که اعدام را به این شرایط ترجیح می‌دهد.

ادامه ◄

حکم مهدی یراحی به «حبس خانگی با پابند الکترونیک با شعاع یک کیلومتر» تبدیل شد

زهرا مینویی، وکیل مهدی یراحی از تبدیل حکم یک سال زندان این خواننده معترض به «حبس خانگی با پابند الکترونیک» خبر داد و گفت این حبس خانگی با وثیقه ۱۵ میلیارد تومانی از اول اسفند ماه اجرایی شده است.

ادامه ◄