برف و سرما در بسیاری از استان‌های ایران؛ تعطیلی مدارس و ادارات برای «مدیریت مصرف گاز»

در حالی که شمار زیادی از استان‌های ایران درگیر بارش برف و باران، کولاک و یخبندان هستند، در برخی از استان‌ها از جمله خراسان شمالی کمبود گاز باعث تعطیلی مدارس و ادارات شده است.

ادامه ◄

خانه‌های تاریخی شوشتر در آب فرو رفته‌اند و مسئولان در خواب

تخریب و نابودی میراث باستانی و تاریخی ایران که در دولت ابراهیم رئیسی به‌طور معناداری افزایش یافته، شهر باستانی شوشتر و خانه‌های تاریخی آن را نیز مانند دیگر آثار به‌جامانده از ایران باستان هدف قرار داده است.

ادامه ◄

افزایش فرونشست زمین در حاشیه دریای خزر

معضل فرونشست زمین به سواحل مازندران نیز سرایت کرده و میزان آن در این نواحی در پنج سال اخیر از صفر به ۹ سانتیمتر رسیده است. رئیس بخش خطرپذیری مرکز تحقیقات راه ‌و شهرسازی با اعلام این خبر، هشدار داد که این فرونشست‌ها به استان گیلان نیز سرایت می‌کند.

ادامه ◄

سدهای خالی و هشدار درباره کمبود برق در تابستان آینده

کاهش بارندگی‌ها در هفته‌های گذشته و خالی ماندن ذخایر آب پشت سدها، هشدار کمبود برق در تابستان سال آینده را به همراه داشته است. سخنگوی صنعت برق از مردم خواسته صرفه‌‎جویی کنند اما یک کارشناس انرژی معتقد است وقتی وضعیت بحرانی می‌شود و ذخایر آب پشت سدها خالی است، صرفه‌جویی خانوارها کفایت نخواهد کرد.

ادامه ◄

تشدید بحران ریزگردها و بی‌آبی با پافشاری بر خشکاندن هورالعظیم برای حفر چاه‌های نفت

در حالی که فعالان محیط‌زیست بر لزوم توقف «پروژه حفر ۳۲ چاه نفت دیگر در قلب هورالعظیم و خشکاندن بخش‌های باقی‌مانده این تالاب» به‌دلیل پیامدهای آن و تشدید بحران ریزگردها و بی‌آبی استان خوزستان تاکید دارند

ادامه ◄

آلودگی هوای تهران؛ در یک‌سال ۶۳۹۸ تن جان باختند

به‌دنبال تشدید آلودگی هوا در پایتخت ایران، یک عضو کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری در شورای شهر تهران، اعلام کرد که تنها در سال گذشته بیش از شش هزار تن از شهروندان ساکن تهران به‌دلیل آلودگی هوا، جان خود را از دست داده‌اند.

ادامه ◄

گزارش اتحادیه اروپا: ایران ۱۰ برابر آمریکا و سه برابر چین گاز گلخانه‌‌ای تولید می‌کند

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی اتحادیه اروپا، ایران حدود سه برابر چین و بیش از ۱۰ برابر آمریکا گاز گلخانه‌ای تولید می‌کند. برپایه این گزارش درحالی‌ که در دنیا به‌طور متوسط به ازای هر یک هزار دلار تولید ناخالص داخلی، ۵۰۰ هزار تن گازهای گلخانه‌ای منتشر می‌شود،

ادامه ◄

آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های گیلان و مازندران ادامه دارد؛ احتمال پیشروی آتش

در حالی که خبر می‌رسد در روزهای اخیر نقاط پرتعدادی از مناطق جنگلی در ۱۲ شهرستان استان گیلان دچار آتش‌سوزی گسترده شده، گزارش‌های دیگر حاکی است ۹ هکتار نیز از جنگل‌های غرب مازندران در دو روز اخیر به دلیل آتش‌سوزی از بین رفته است.

ادامه ◄

دیگر امیدی به احیای دریاچه ارومیه نیست؛ خداحافظی با میراثی تاریخی

آخرین تصاویر ماهواره‌ای ثبت‌شده از دریاچه ارومیه در ایران نشان می‌دهند که از آبان ۱۴۰۱ تا آبان ۱۴۰۲، حدود ۸۷۸ کیلومترمربع از سطح آب این دریاچه بین رفته و ۸۰ درصد حجم آن نسبت به سال گذشته خشک شده است.

ادامه ◄

رئیس سازمان محیط‌زیست رژیم ایران، نگران محیط زیست غزه

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست جمهوری اسلامی در نامه‌ای به وزیران محیط زیست کشور‌های اسلامی، ضمن محکوم کردن آنچه «جنایات رژیم صهیونیستی» خواند، خواستار جلوگیری از تخریب محیط زیست منطقه و دسترسی مردم غزه به نیاز‌های ضروری شد.

ادامه ◄

هشدار نارنجی برای هوای پایتخت؛ مدارس تهران غیرحضوری شدند

هوای تهران، کرج و شماری دیگر از شهرهای بزرگ ایران در روز چهارشنبه ۲۴ آبان باز هم آلوده شده و سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی برای هوای تهران اعلام کرده که آلاینده‌ها تا صبح پنجشنبه در آسمان پایتخت باقی می‌مانند و مردم بهتر است از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

ادامه ◄

جزئیات اطلاعات مربوط به شاخص کیفیت هوا هم محرمانه شد

با فرا رسیدن ماه‌های سرد سال در ایران که معمولا با افزایش آلودگی هوا همراه است، شرکت کنترل کیفیت هوا، وابسته به شهرداری تهران، جزئیات مربوط به اطلاعات شاخص کیفیت هوای پایتخت را از دسترس عموم خارج کرد.

ادامه ◄