حکومت برای حفظ خود برنامه‌ریزی می‌کند

محمود ابطحی

چهار روز پیش فتح‌الله جمیری به فرماندهی حفاظت سپاه منصوب شد. این انتصاب توسط محمدعلی جعفری فرمانده پیشین سپاه که به تازگی به فرمان علی خامنه‌ای جایگاه فرماندهی سپاه را به حسین سلامی واگذار کرد، انجام شده است. کمی پس از انتشار خبر انتصاب جمیری به پست فرماندهی حفاظت سپاه، در فضای مجازی اخبار فرار علی نصیری فرمانده پیشین حفاظت سپاه منتشر شد.

در سایت‌های گوناگون فارسی و انگلیسی خبری که برای نخستین بار در تاریخ ۲۴ فروردین، یعنی یک هفته پیش از عزل نصیری در وبسایت عربی المیادین – وابسته به حزب‌الله -آمده است، به این ترتیب بازگو شده که علی نصیری به سفارت امریکا در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس رفته و درخواست پناهندگی کرده است، همچنین او توانسته مدارک طبقه بندی شدهٔ مهمی را با خود خارج کند. این خبر در طی دیروز و امروز از سوی خبرگزاری‌های وابسته به سپاه از جمله خبرگزاری فارس و سراج تکذیب شده است.

یک پرسش منطقی که به ذهن می‌آید این است که اگر نصیری در ایران است و خبر فرار او شایعه‌ای است که توسط اپوزیسیون حکومت اسلامی ساخته و پرداخته شده است، چرا مسئولین تبلیغات حکومت که در کار تبلیغاتی خود برای سپاه بسیار فعال هستند با ضبط و انتشار یک ویدیوی کوتاه که برای آنها بسیار ساده و کم هزینه است به این شایعات پایان نمی‌هند؟ یک پاسخ این است که خبر درست است و نصیری در دسترس حکومت نیست که با نشان دادن او به ایرانیان «شایعه» را خنثی کنند.

جدا از اینکه نصیری فرار کرده است یا نه، موضوع مهمی که از نصب همزمان دو پاسدار در بالاترین سطوح فرماندهی سپاه، بعلاوهٔ عزل و نصب‌های اخیر در میان نمایندگان خامنه‌ای در شهرستان‌های گوناگون، برداشت می‌شود، احتمال وقوع وقایعی است که حکومت را در سطوح بالا و در نتیجه آن زندگی ایرانیان و آینده ایران را تحت تأثیر قرارخواهد داد.

بی شک حکومت در حال پایه ریزی حرکتی است که دو موضوع مهم را تحت کنترل کامل داشته باشد. یکی با توجه به بیماری و شرایط جسمی علی خامنه‌ای مسئله جانشینی اوست و دیگری با توجه به تغییرات اخیر در سپاه و ورود مزدوران آنها به ایران، مسئله شورش‌ها و اعتصابات و اعتراضات خیابانی است.

در حالی که حکومت برای حفظ خود برنامه‌ریزی می‌کند و از هرآنچه در دست دارد بهره می‌برد، ملت ایران باید با آینده‌نگری و برنامه ریزی احتمال پیروزی در برابر اینحکومت را به حداکثر برساند.

همانگونه که در هفته‌های گذشته اشاره شد برای عملی کردن تنها راه حل موجود برای حفظ ملت و کشور ایران که برپا کردن حکومت سکولار دموکراتیک در ایران است، به یک لحظه حساس رسیده‌ایم.

اکنون زمان ایجاد جبهه فراگیر سکولار دموکراسی است. تنها با داشتن یک مرجع مشخص و صاحب حقانیت است که به مبارزات و جنبش ایرانیان در راه رهایی و رسیدن به حکومت سکولار دموکراتیک می‌توان سامان داد و انرژی‌ ایرانیان مبارز را به سوی آن رهنما شد. یکی از توانایی‌هایی که چنین جبهه‌ای خواهد داشت دیدبانی همین اخبار است و با درکنار هم قرار دادند توان بدست آوردن آگاهی و تحلیل خبرهاست که دقیق‌ترین برنامه‌ها در برابر حکومت طراحی خواهد شد و با آگاه کردن ایرانیان با شفافیت تمام است که می‌توان آنها را از منحرف شدن در دام‌های خبری که سپاه پهن کرده است حفظ کرد.

حزب سکولار دموکرات ایرانیان با درایت در برنامه ریزی و قاطعیت در اصول و انعطاف در همکاری با سایر سازمان‌های سکولار دموکرات در مسیر ایجاد چنین جبهه‌ای حرکت می‌کند.

۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ – ۲۵ آوريل ۲۰۱۹