غیب شدن اشیای تاریخی کاخ گلستان

اواخر اسفند ۹۸ خبرگزاری های داخلی از قول «آفرین امامی» مدیر مجموعه ی میراث جهانی کاخ گلستان خبر دادند که یک آلبوم حاوی ۱۰۰ عکس تاریخی دوران قاجاریه در انبارموزه ی کاخ گلستان مفقود شده است. همان وقت مسئولین مربوطه گفتند که بلافاصله اقدامات لازم را انجام داده و …

ادامه ◄

دست گدایی سازمان میراث فرهنگی حکومت اسلامی برای خالی کردن جیب «ایرانیان خیر داخل و خارج»!

«ایرانیان خیر داخل و خارج» بدانند وقتی پولشان را به هیئت امنایی می دهند که زیر نظر دولت و حکومت اسلامی کار می کند، و افرادی چون «حداد عادل» در آن همه کاره اند، نام آن ها نه به عنوان حافظین میراث فرهنگی، که به عنوان همدستان دولت و حکومتی ثبت خواهد شد

ادامه ◄

سه زمین لرزه در استان فارس چند مصدوم بر جای گذاشت و به ٣٥٠ واحد مسکونی آسیب رساند

شامگاه ۲۰ خرداد دو زمین لرزه با قدرت‌های ۵.۱ و ۵.۷ ریشتر و شامگاه یکشنبه ۲۵ خرداد نیز یک زمین لرزه با قدرت ۵.۱ ریشتر در جنوب استان فارس رخ داد که شهرستان‌های لارستان و گراش را تحت تاثیر قرار داد

ادامه ◄

اعتصاب در نیشکر هفت‌تپه

کارگران نیشکر هفت‌تپه روز دوشنبه ۲۶ خرداد در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزد، نپرداختن حق بیمه و با خواست لغو خصوصی‌سازی شرکت اعتصاب کردند. آنها پس از راهپیمایی در محوطه شرکت، مقابل دفتر مدیریت تجمع کردند.

ادامه ◄

هشدار به مخالفان شروع لیگ فوتبال ایران

پس از شیوع کرونا در ایران، مسئولین ورزش کشور تصمیم بر تعطیلی مسابقات گرفتند و در این میان فدراسیون فوتبال با تاخیری بلندمدت نسبت به سایر رشته‌های ورزشی زیر بار رفت تا جهت حفظ سلامتی بازیکنان و مربیان، مسابقات لیگ برتر فوتبال را تعطیل کند.

ادامه ◄

مایک پمپئو رژیم ایران را “حامی نخست و اصلی یهودی‌ستیزی” در جهان نامید

همایش سالانه کمیته یهودیان آمریکا (AJC) در سال جاری به علت شیوع ویروس کرونا در این کشور به صورت آنلاین برگزار شد. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا یکی از سخنرانان این همایش بود.

ادامه ◄

قضات فاسد نظام اسلامی و “اعتبار” احکامی که صادر کرده‌اند

فساد گسترده در قوه قضاییه ایران این روزها سوال‌های بسیاری را برانگیخته است. از جمله اینکه احکام صادر شده علیه روزنامه‌نگاران از سوی امثال قاضی منصوری‌ها چه اندازه اعتبار دارند؟ آیا امکان محاکمه قاضی منصوری در اروپا هست؟

ادامه ◄

آبروریزی قرن: ویدئوی معرفی «رادار تشخیص ویروس کرونا» توسط فرمانده سپاه!

سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه در تشریح ویژگی‌های این دستگاه، گفت: این دستگاه می تواند ویروس کرونا را تا حدود ۱۰۰ متر تشخیص دهد. فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دستگاهی که ملاحظه می کنید یک پدیده علمی و فناوری نوظهور و منحصر به فردی است که پس از شیوع ویروس کرونا در کشور توسط بخشی از بسیجیان دانشمند و با اخلاص توسعه پیدا کرده است، گفت:  این سامانه با استفاده از ایجاد میدان مغناطیسی و استفاده از ویروس دوقطبی درون دستگاه، هر نقطه‌ای از محیط که تا شعاع ۱۰۰ متر آلوده باشد، آنتن این دستگاه در مقابل آن نقطه قرار میگیرد و در عرض ۵ ثانیه می تواند نقطه آلوده را کشف کند. یک سوال فنی جزیی برای من پیش آمد: اگر این دستگاه واقعا ویروس را کشف میکند پس چرا در این صحنه همه ماسک و دستکش پوشیده اند؟ یا دستگاه جایی ویروس را نشان میدهد، که باید[…]

ادامه ◄

مسئله هنوز حکومت بحران‌ساز اسلامی است

روزنامه شرق روز سه شنبه ۲۰ اسفند (۱۰ مارس) نوشته‌‌‌ای با عنوان «چرا آمار کشته شدگان آبان منتشر نشد؟» منتشر کرده که در بخشی از آن آمده است: «مسئله مهم آن است که اگر دولت وضعیت کشور را چنان عادی می‌داند که نیازی به تعطیلی یا قرنطینه نیست، خود نیز به وظایف عادی خود عمل کند و در رابطه با این پرونده‌ها نیز در مقام پاسخ‌گویی برآید.» این فریبکاری‌ها از چشم ایرانیان آگاه پنهان نمی‌ماند.

ادامه ◄

گرتا تونبرگ، نوجوان فعال محیط زیست شخصیت سال مجله تایم شد

مجله تایم گرتا تونبرگ، نوجوان کنشگر محیط زیست را به عنوان شخصیت سال ۲۰۱۹ میلادی انتخاب کرد و با انتشار عکس او نوشت: «نیروی جوانی». گرتا تونبرگ ۱۶ ساله که سوئدی است به خاطر فعالیت‌هایش در جهت آگاه‌سازی جهانی در مورد خطرات ناشی از تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین و نیز با انتقاد از سیاست‌مداران

ادامه ◄

بهترین شهرهای دانشجویی جهان در سال ۲۰۱۹ کدامند؟

رده‌بندی موسسه کیو اس(QS) برای سال ۲۰۱۹ میلادی نشان می‌دهد که لندن همچون سال گذشته بهترین شهر دانشجویی جهان است ولی ترکیه و امارات هر یک با ثبت دو شهر در میان ۱۲۰ شهر برتر جهان، می‌توانند مقصدهای جذابی برای دانشجویان ایرانی باشند.

ادامه ◄

هدف حکومت اسلامی از تزریق گاز UF6 به سانتریفیوژهای فردو چیست؟

آنچه گام چهارم حکومت در کاهش تعهدات برجامی را مهم می‌کند، تبدیل مرکز فردو از یک سایت تحقیقاتی به یک سایت فعال هسته‌ای است. نیویورک تایمز یادآوری می‌کند که بر پایه توافق سال ۲۰۱۵ برجام، ایران اجازه ندارد در سایت فردو مواد هسته‌ای نگهداری کند.

ادامه ◄

چرا کشور‌های زیادی شاهد اعتراضات عمومی هستند؟

تظاهرات های گسترده ضد حکومتی صلح آمیز و غیر صلح آمیز، در هفته های اخیر در کشورهایی در هر قاره برگزار شده است: الجزایر ، بولیوی ، انگلیس ، کاتالونیا ، شیلی ، اکوادور ، فرانسه ، گینه ، هائیتی ، هندوراس ، هنگ کنگ ، عراق ، قزاقستان ، لبنان و کشورهای دیگر.

ادامه ◄