مایک پمپئو رژیم ایران را “حامی نخست و اصلی یهودی‌ستیزی” در جهان نامید

همایش سالانه کمیته یهودیان آمریکا (AJC) در سال جاری به علت شیوع ویروس کرونا در این کشور به صورت آنلاین برگزار شد. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا یکی از سخنرانان این همایش بود. قرار است آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و همچنین رهبر لیگ مسلمانان جهان نیز در این همایش سخنرانی کنند.

بر اساس گزارشی که از سوی سایت “رپابلیک ورلد” منتشر شده است، مایک پمپئو روز ۲۵ خرداد (۱۴ ژوئن) از طریق آنلاین در همایش سالانه کمیته یهودیان آمریکا سخنرانی کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا در نطق خود خطاب به یهودیان اعلام کرد که آمریکا به هیچروی به جمهوری اسلامی اجازه تجهیز خود به جنگ‌افزارهای هسته‌ای را نخواهد داد.

پمپئو، سیاست خروج آمریکا از توافق هسته‌ای را سیاستی اصولی دانسته و تاکید کرده است که این کشور به سیاست اعمال فشار حداکثری خود علیه رهبران جمهوری اسلامی ادامه خواهد داد.

پشتیبانی رژیم ایران از یهودی‌ستیزی
مایک پمپئو همچنین جمهوری اسلامی ایران را اصلی‌ترین حامی اقدامات یهودی‌ستیزانه در جهان معرفی کرده است.
وزیر امور خارجه آمریکا در عین حال تاکید کرده است که سیاست دونالد ترامپ برای صلح خاورمیانه «واقعبینانه‌ترین مسیر برای حل مناقشه بین دولت اسرائیل و فلسطینیان است.» این در حالی است که رهبران فلسطینی از پذیرش برنامه صلح خاورمیانه دونالد ترامپ امتناع ورزیده و آن را یکجانبه و به سود اسرائیل ارزیابی کرده‌اند.

مایک پمپئو در سخنرانی خود همچنین بار دیگر از سیاست‌های چین در ارتباط با اطلاع‌رسانی انتقاد کرده و گفته است که چین نیز با نشر اخبار ناصحیح و همچنین پیشبرد یک سیاست نظامی غیرشفاف امنیت جهانی را به مخاطره انداخته است.

منبع: سایت صدای آلمان (دویچه وله)، به زبان فارسی، ۱۵ ژوئن ۲۰۲۰