حمله مرگبار داعش در نزدیکی بغداد ۱۱ کشته بر جای گذاشت

گروهی از اعضای “دولت اسلامی” به برج دیده‌بانی و همچنین مواضع حشد شعبی در عراق حمله کرده و دست‌کم یازده نفر را کشتند. بر اساس گزارش خبرگزاری‌ها هشت نفر در اثر این حمله مجروح شده‌اند. شماری از قربانیان غیرنظامی بودند.

بامداد دوشنبه نهم نوامبر (۱۹ آبان) خبرگزاری‌ها از وقوع یک حمله جدید توسط افراد وابسته به این گروه در نزدیکی بغداد خبر دادند. محل وقوع حمله روستای رضوانیه، واقع در غرب بغداد اعلام شده است. مهاجمان با پرتاب نارنجک و سلاح سبک به برج دیده‌بانی نیروهای انتظامی واقع در روستای یاد شده حمله کرده‌اند. افزون بر آن گفته می‌شود که مواضع حشد شعبی در این منطقه نیز هدف حمله واقع شده است. این نیروی شبه‌نظامی در مبارزه علیه داعش با ارتش عراق همکاری دارد.

این حمله در مجموع دست‌‌کم باعث کشته شدن ۱۱ نفر شده است. شش نفر از قربانیان این حمله خونین از نیروهای انتظامی بوده‌اند. در عین حال گفته می‌شود که پنج نفر از اهالی که برای کمک به مجروحان به محل حادثه رفته بودند نیز جان باخته‌اند. خبرگزاری فرانسه شمار مجروحان این حمله را هشت نفر اعلام کرده است. روستای رضوانیه در نزدیکی فرودگاه بغداد واقع است.

پس از عقب راندن نیروهای وابسته به “دولت اسلامی” (داعش) از عراق، شمار عملیات مسلحانه این گروه کاهش یافته است. “دولت اسلامی” به‌رغم عقب‌نشینی از عراق، همچنان در برخی از روستاهای اطراف بغداد نیرو دارد.

ارتش عراق در ائتلاف نظامی به رهبری ایالات متحده آمریکا موفق به عقب راندن نیروهای داعش از خاک عراق شد.

برگرفته ای سایت صدای آلمان (دویچه وله) به زبان فارسی، ۹ نوامبر ۲۰۲۰