بازداشت مانکن‌های زنده در کرمانشاه

در پی انتشار تصاویر استفاده از مانکن‌های زنده در ویترین یک مغازه لباس‌فروشی در خیابان کسری کرمانشاه، دادستان این شهر دستور بازداشت صاحب مغازه و مانکن‌ها را صادر کرد.

در همین رابطه شهرام مکری به ایرنا گفت که استفاده از مانکن زنده زن خلاف قوانین، عرف و شرع اسلامی است و این نوع تبلیغات غیراسلامی و غیرانسانی احساسات خانواده‌های شهدا را در استان جریحه‌دار کرده است.

او درباره جزئیات موضوع گفت: «متأسفانه در تصاویر منتشر شده در فضای مجازی یک مغازه عرضه لباس در یکی از پاساژهای کرمانشاه از زنان بدون حجاب اسلامی برای تبلیغات و کسب درآمد بیشتر به شکل مانکن‌های زنده پشت ویترین استفاده کرده است.»

وی ادامه داد که فوراً دستور برخورد با این واحد صنفی متخلف را صادر کردیم. در پی این حکم، مغازه پلمب شد و متصدی و مانکن ها دستگیر شدند.

دادستان کرمانشاه تأکید کرد که اجازه نخواهیم داد عده‌ای فریب‌خورده دسیسه‌های دشمنان را برای زیر پا گذاشتن ارزش‌های اسلامی این‌گونه در کشور و کرمانشاه اجرایی کنند.

نخستین‌بار استفاده از مانکن زنده در ویترین مغازه در مشهد انجام‌گرفت که در واکنش به آن رئیس اتاق اصناف مشهد گفته بود این کار به هر نحو در ویترین فروشگاه‌های پوشاک، منسوجات، کیف و کفش ممنوع است.

همچنین، جواد حسین پورحجار عضو هیات مدیره اتحادیه پوشاک مشهد نیز در واکنش به این موضوع به همشهری گفته بود چون مشهد شهری مذهبی است، مردم این قبیل مسائل را نمی‌پذیرند.

برگرفته ای از سایت ایندیپندنت به زبان فارسی، ۵ دسامبر ۲۰۲۰