سیلاب در فارس و هرمزگان دست‌کم ۱۰ قربانی گرفت

رییس جمعیت هلال احمر لامرد از  گرفتار شدن سه خودرو در سیل گردنه نورآباد به پارسیان و جان باختن ٥ نفر از شهروندان لامردی بر اثر این حادثه خبر داد.

«محمود قادری» در گفتگو با خبرگزاری  فارس گفته است این سه خودروی سواری در محور نورآباد به سمت پارسیان (نزدیکی روستای فومستان) در گردنه این مسیر گرفتار سیل شده و خودروی آنها به دره سقوط کرده است

بنا بر این گزارش چند ساعت پس از این حادثه و با نگران شدن خانواده سرنشینان خودرو جسنجو برای یافتن آن‌ها آغاز شده و یک تیم ۷ نفره امداد و نجات هلال‌احمر پس از ساعت‌ها جستجو پیکر هر ٥ نفر را پیدا کرده و  جهت شناسایى به پزشکى قانونى منتقل کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نیز از مفقود شدن دو دستگاه خودروی پژو پارس و وانت پراید با پنج سرنشین در اثر بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب خبر داد.

«مهرداد حسن زاده» گفته است به علت جاری شدن سیلاب و ریزش کوه، پنج سرنشین دو خودروی پژو پارس و پراید وانت مفقود شدند و با پیگیری مدیریت بحران استان و حضور فرماندار شهرستان پارسیان در محل، با کمک نیروهای امدادی و عملیاتی خودروها و سرنشینان مفقود شده آن‌ها پیدا شدند.

منابع محلی ریزش کوه و جاری شدن سیلاب شدید  را علت این حادثه عنوان کرده‌اند.

در این سانحه  چهار نفر از سرنشینان جان خود را از دست دادند و یک نفر هم با حال وخیم به مراکز درمانی پارسیان اعزام شد اما ساعتی بعد جان خود را از دست داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان ضمن تسلیت به خانواده های حادثه دیده، گفته است:«با توجه به تدوام بارندگی‌ها در روزهای آینده به ویژه در شهرستان‌های پارسیان، حاجی‌آباد و بندرعباس، از هم استانی‌های عزیز می‌خواهیم، اخطارها و هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند و نکات ایمنی را رعایت کنند.»

برگرفته ای از سایت ایران وایر، ۷ دسامبر ۲۰۲۰