مشاهده نوع جهش‌یافته کرونا در ۱۳ استان ایران

وزارت بهداشت ایران با انتشار گزارشی اعلام کرد ۱۱ استان کشور آلوده به ویروس جهش‌یافته کرونا است که برای اولین بار در بریتانیا مشاهده شد.

بر اساس این گزارش، ویروس جهش‌یافته تا روز پنج‌شنبه ۷ اسفند در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، خوزستان، ایلام، مرکزی، تهران، قزوین، البرز، گیلان و آذربایجان غربی مشاهده شده است.

در این میان دانشگاه‌های علوم پزشکی قم و اصفهان نیز از مشاهده اولین موارد ابتلا به نوع جهش یافته کرونا در این استان‌ها خبر دادند.

اوج‌گیری موج جدید کرونا در برخی استان‌ها، به‌ویژه خوزستان طی روزهای گذشته خبرساز شده و شیوع نوع جهش‌یافته کرونا در کشور نیز به نگرانی‌ها دامن زده است.

سیما سادات سخنگوی وزارت بهداشت روز هفتم اسفند از شناسایی هشت‌ هزار و ۲۰۶ بیمار جدید مبتلا کرونا و جان باختن ۹۴ نفر دیگر بر اثر این بیماری طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به این ترتیب آمار رسمی کل مبتلایان به کرونا تا امروز به یک میلیون و ۶۰۷ هزار و ۸۱ نفر و مجموع جان‌باختگان به ۵۹ هزار و ۸۳۰ نفر رسید.

این آمار در حالی اعلام می‌شود که پیش از این سازمان نظام پزشکی ایران، آمار واقعی قربانیان کرونا در ایران را ۳ تا ۴ برابر آمار رسمی برآورد کرده بود و آمارهای نیم‌سال اول سازمان ثبت احوال نیز به این فرض قوت می‌بخشد، اما این سازمان به رغم گذشت بیش از دو ماه از پاییز، هنوز آمار کلی مرگ و میر در این فصل را منتشر نکرده است.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۲۶ فوریه۲۰۲۱