برچیدن شبانه اِلمان شهری «پیانو» در تبریز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، برچیدن المان پیانو در شهر تبریز را حاصل «اعمال نظر» برخی افراد عنوان کرد و گفت: «کاش برای همیشه مدیران جرات کنند و کسانی که در کار آنها اعمال نظر می‌کنند را به مردم معرفی کنند.»

ویدیویی از فلکه دانشگاه شهر تبریز روز سه‌شنبه ۱۰فروردین۱۴۰۰ در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که در آن چند نفر با کلنگ در حال تخریب یا برچیدن المان «پیانو» در این شهر هستند.

«سیدقاسم ناظمی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در یادداشتی در فضای مجازی، در خصوص حواشی پیرامون این المان شهری نوشت که نصب و برچیدن المان‌های شهری جزو وظایف شهرداری‌ها است. او با انتقاد از اعمال نظر برخی کسان در کار مدیران نوشته است: «اگر قرار است این سازه از شهر برچیده شود ما آماده‌ایم آن را در یکی از مراکز فرهنگی نصب کنیم.»

همچنین رسانه‌های محلی، برچیدن این المان شهری را حاصل «اعمال فشار» از سوی «امام جمعه تبریز» عنوان کرده اند. تاکنون «سید محمدعلی آل‌هاشم»، امام جمعه تبریز در این باره اظهار نظر نکرده است.

«عصر تبریز» با انتشار یادداشت آقای ناظمی آورده بود: «همزمان با ایام نوروز المان‌های مختلفی با محوریت بهار و ایجاد نشاط بصری در سطح شهر تبریز نصب شده است که در میان این المان‌ها دو المان موسیقی یکی با محوریت موسیقی ایرانی و آذربایجانی و دیگری با محوریت موسیقی جهان به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز در سطح شهر نصب شده بود.»

از سوی دیگر «محمدباقر خوشنواز»، شهردار منطقه دو تبریز از جانمایی مجدد المان پیانو در «بلوار ۲۹ بهمن» تا ۴۸ ساعت آینده خبر داد و در خصوص علت برچیده شدن آن، گفت: «پس از جانمایی مشخص شد که محل انتخاب شده برای آن به لحاظ این‌که یک میدان پرتردد است و المان نیز دقیقا در مجاورت خط عابر پیاده واقع شده، مناسب نبود.»

برگرفته ای از سایت ایران وایر، ۳۱ مارس ۲۰۲۱