قرارگاه ساماندهی مرغ قیمت را ۴۵۰۰ تومان بالا برد

قرارگاه ساماندهی مرغ کشور، در روزهایی که صف‌های کیلومتری برای خرید مرغ تشکیل شده و افزایش قیمت موجب حذف مرغ از سفره بسیاری از خانواده‌ها شده، قیمت هر کیلو مرغ را چهار هزار و ۵۰۰ تومان افزایش داد.

این قرارگاه به ریاست جهاد کشاورزی و با حضور نمایندگان ارگان‌های مختلف از جمله قوه قضاییه و وزارت صنعت، معدن و تجارت در آخرین جلسه خود در راستای «ساماندهی تولید گوشت مرغ»، نرخ مصوب آن را افزایش داد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی نیز گفت: رئیس‌جمهور، وزرای جهاد و صمت با افزایش قیمت مرغ موافقت کردند.

به این ترتیب قیمت مرغ آماده طبخ در میدان بهمن تهران کیلویی ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان و قمیت مرغ آماده طبخ برای مصرف کننده کیلویی ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شد. این قیمت قبل از جلسه قرارگاه ساماندهی مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان بود.

قیمت مرغ در هفته‌های اخیر به شدت افزایش یافته و تا کیلویی ۴۰ هزار تومان نیز فروخته می‌شود. برخی دلیل افزایش قیمت‌ها را افزایش قیمت جوجه ریزی، کنجاله سویا و حمل و نقل عنوان کرده و می‌گویند در چنین شرایطی تولید مرغ صرفه اقتصادی ندارد.

برخی نیز دلیل افزایش شدید قیمت‌ها را خودداری مرغداران از عرضه مرغ در بازار عنوان می‌کنند. روندی که هر سال در آستانه نوروز و مناسبت‌هایی مانند ماه رمضان تکرار می‌شود.

برگرفته ای از سایت ایندیپندنت به زبان فارسی، ۲ آوریل۲۰۲۱