شلیک سه موشک دیگر به پایگاه نظامی بلد در شمال بغداد

یک روز پس از شلیک دو موشک به محل استقرار سربازان و پیمانکاران آمریکایی، سه راکت دیگر به این پایگاه شلیک شد. خسارات احتمالی مشخص نیست و هیچ گروهی نیز مسئولیت این حمله را نپذیرفته است.

رویترز به نقل از نیروهای امنیتی عراقی از شلیک سه موشک دیگر به پایگاه نظامی بلد، واقع در شمال بغداد خبر داد. این موشک‌ها عصر دوشنبه سوم مه به حوالی این پایگاه اصابت کرده‌اند.

یک روز قبل نیز دو موشک به سمت این پایگاه شلیک شده بود. بلد محل استقرار شماری از سربازان آمریکایی و جنگنده‌های اف ۱۶ است.

آسیب‌های جانی و خسارات احتمالی این حمله هنوز مشخص نیست. هیچ گروهی نیز مسئولیت آن را بر عهده نگرفته اما مقامات عراقی با اشاره به سوابق شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی، احتمال دست داشتن آنها را رد نکرده‌اند.

دو هفته قبل هم در جریان اصابت چند موشک به خوابگاه و غذاخوری این پایگاه، پنج نفر مجروح شده بودند. بلد در ۶۴ کیلومتری شمال بغداد و جنوب استان صلاح‌الدین قرار دارد و بارها هدف خمپاره یا موشک بوده است.

از زمان شروع به کار جو بایدن تا کنون، مراکز و تاسیسات مربوط به آمریکا در عراق ۲۳ مرتبه هدف حمله قرار گرفته‌اند.

مقامات امنیتی عراقی و آمریکایی پیش‌تر به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند گروه‌های وابسته به “کتائب حزب‌الله” یا “عصائب الحق” را عامل چنین حملاتی می‌دانند. این دو گروه شبه‌نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی هستند.

۲۵۰۰ آمریکایی هم‌چنان در عراق مستقرند اما هر دو کشور بر سر خروج نیروها و ائتلاف ضد داعش توافق کرده و در مرحله مذاکرات فنی این روند قرار دارند. هنوز زمان خاصی برای خروج تعیین نشده است.

برگرفته ای از سایت دویچه وله فارسی، ۴ مه ۲۰۲۱