“تبعه چینی عامل انتشار تصاویر دختران ایرانی دستگیر شد”

تبعه چینی عامل انتشار ویدئوکلیپ‌های مربوط به تماس با تعدادی از دختران ایرانی “در کاشان دستگیر شده است”. دادستان این شهر گفته است که شناسایی و دستگیری این فرد که شاکی خصوصی داشته در “عوارضی کاشان” صورت گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب کاشان از دستگیری “تبعه چینی عامل انتشار تصاویر از روابط خصوصی با دختران ایرانی” در این شهر خبر داده است.

روح الله دهقانی با اشاره به این که تصاویر منتشرشده از سوی این فرد واکنش‌های زیادی در پی داشته و شاکیان خصوصی علیه او طرح شکایت کرده‌اند، گفت که از این رو و “با توجه به حساسیت موضوع این پرونده در دستور کار مقامات قضائی و انتظامی قرار گرفت”.

بیش از یک هفته از برجسته‌شدن اقدام این تبعه چینی در انتشار ویدئوی شماری از دختران ایرانی و بالاگرفتن بحث مربوط به حریم خصوصی افراد یا احتمال ارتباط  فرد مذکور با دختران زیر ۱۸ سال می‌گذرد. نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ۴ روز پیش بالاخره از تشکیل پرونده برای او خبر داد، ولی معلوم نیست که چرا جلب و بازداشت او تا دیروز به درازا کشیده است.

این مرد در مجموع ۵۰ فیلم از رابطه خود با دختران بعضاَ زیر ۱۸ سال در فضای مجازی منتشر کرد و مدعی تماس با آنها شد. او پس از بالاگرفتن توجه و انتقاد در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این اقدام،  ویدئوها را از اکانت خود حذف کرد و به تعریف و تمجید از ایران پرداخت.

دادستان کاشان محل دستگیری تبعه چینی را “عوارضی کاشان” (ورودی اتوبان) عنوان کرده است.

به گفته او “متهم ضمن تفهیم اتهام بازداشت و با اعمال ماده ۱۲۱ تحت الحفظ به تهران منتقل خواهد شد”.

برگرفته ای از سایت دویچه وله فارسی، ۲ ژوئن ۲۰۲۱