وزیر کشور: تعطیلی دو هفته کشور برای مهار کرونا فعلا منتفی است

درحالی که روزانه بیش از دو هزار بیمار کرونایی در بیمارستان بستری می‌شوند، وزیر کشور جمهوری اسلامی اعلام کرد تعطیلی دو هفته‌ای کشور فعلا منتفی است. در شبانه‌روز گذشته ۳۷۸ نفر از شهروندان ایرانی در اثر کرونا جان سپرده‌اند.

عبدالرضا رحمانی فضلی در پایان جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا که با موضوع تعطیلی دو هفته‌ای سراسر کشور برگزار شده بود، گفت: «همه دوستان در این جلسه بحث کردند و نظرات مختلفی مطرح شد؛ همه این موارد نشان داد که درست است تعطیلات به عنوان یکی از راه های اقدام و اثرگذاری است، اما انجام این کار نیازمند مقدمات، برنامه‌ریزی، اقناع‌سازی و همراه‌سازی مسوولان و مردم است.»

روز گذشته علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی به دولت روحانی دستور بررسی این تعطیلی را داده بود.

وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران که در هفته‌های اخیر از حیرت دنیا از “مدیریت عالی” بحران کرونا در ایران سخن گفته بود، روز یکشنبه ۱۰ مرداد (اول اوت) با ارسال نامه‌ای خطاب به خامنه‌ای اقدام به شرح شرایط بسیار وخیم حاکم بر نظام سلامت ایران در امر مقابله با سویه دلتای ویروس کرونا پرداخت. او پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای در سراسر کشور را داد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، وزیر کشور افزود: «اگر به شکل هوشمندانه برنامه‌ریزی نشود، ممکن است با وجود متحمل شدن هزینه اقتصادی به اهداف مد نظر نرسیم. لذا بنا شد بررسی دقیق‌تری صورت گیرد و در روزهای آینده در ستاد همه مباحث مطرح شود و پس از آن تصمیم گیری کنیم.»

اعلام منتفی‌شدن تعطیلی دو هفته‌ای کشور در حالی اعلام می‌شود که شمار مبتلایان و قربانیان کرونا همچنان سیر صعودی و بی‌سابقه‌ای گرفته است.

آمار روز کرونا

وزارت بهداشت اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷۸ نفر از شهروندان ایرانی جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

در این مدت بیش از ۳۹ هزار نفر به جمع مبتلایان کووید-۱۹ افزوده شده است و روزانه بیش از دو هزار نفر در بیمارستان‌های تهران بستری می‌شوند. مراجعات سرپایی در سطح کشور به روزی ۲۰هزار مورد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران در این رابطه گفت: «متأسفانه تهران روزهای سختی را در حال حاضر می‌گذارند؛ تا غروب دیروز در استان تهران ۹ هزار و ۴۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های تهران بستری شدند که حدود ۲۶۰۰ نفر از این تعداد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.»

برگرفته ای از سایت دویچه وله فارسی، ۶ اگوست ۲۰۲۱