شمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در خوزستان «تصاعدی در حال افزایش است»

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفته است، شمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در استان خوزستان طی ۲۴ ساعت گذشته به طور تصاعدی افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، دکتر فرهاد ابول‌نژادیان اظهار داشت: « در ۲۴ ساعت گذشته تعداد مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌های استان خوزستان ۷ هزار و ۸۰۰ مورد بوده که رکورد جدیدی است. این تعداد مراجعه‌کننده نسبت به سه هفته قبل تقریبا چهار برابر شده است.»

وی افزود: «در ۲۴ ساعت گذشته ۴۷۱ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند این در حالی است که تعداد ترخیصی‌ها از بیمارستان‌ها روزانه نصف این عدد است.»

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه تصریح کرد: «تا دو روز پیش، روزانه حدود ۱۳ تا ۱۵ مورد مرگ ناشی از کرونا در استان خوزستان داشتیم. این آمار در هفته قبل، کمتر از ۱۰ مورد بود اما در ۴۸ ساعت گذشته ۲۱ مورد و در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹ مورد فوت ناشی از کرونا داشته‌ایم.»

وی همچنین گفته است هنوز این موج بیماری در خوزستان به قله نرسیده و روند، افزایشی است.

رئیس بیمارستان رازی اهواز هم گفته است: «در یک هفته اخیر میزان مراجعه زنان باردار به بیمارستان رازی فوق‌العاده افزایش یافته است به گونه‌ای که یک‌چهارم بیماران مبتلا به کرونای مراجعه‌کننده به بیمارستان رازی اهواز زنان باردار هستند و این آمار، وحشتناک است.»

شمار قربانیان ویروس کرونا در ایران طی روزهای اخیر به اوج رسیده است به طوری که طبق آمار رسمی، تنها در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۰۸ بیمار جان باخته‌اند، امری که متخصصان آن را نتیجه واکسیناسیون دیرهنگام می‌دانند.

عملکرد حکومت جمهوری اسلامی ایران در مدیریت کرونا با انتقاد گسترده گروههای مختلف اجتماعی در ایران رو به رو شده است.

در همین زمینه روز سه شنبه خانه تئاتر ایران در بیانیه‌ای با انتقاد از نحوه مقابله با شیوع کرونا در کشور نوشت که کارِ مردمِ بی‌پناهِ ایران از فاجعه گذشته و به آمار تبدیل شده است.

این مؤسسه فرهنگی – هنری خطاب به مقامات جمهوری اسلامی تأکید کرد که تاریخ دربارهٔ آنچه باید انجام می‌دادند و ندادند، قضاوت خواهد کرد و افزود: «هر دو دقیقه، جان باختن یک ایرانی حق ما نبود.»

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۱۱ اگوست ۲۰۲۱