اعتصاب کارگران شرکت پیمانکاری پارس قدرت

شنبه ۲۷ شهریور، شماری از کارگران ورزشگاه آزادی تهران در مقابل ساختمان وزارت ورزش و جوانان، جمعی از کارگران شهرداری کوت عبدالله در مقابل ساختمان استانداری خوزستان، گروهی از کارکنان پتروشیمی بندر امام در مقابل درب ورودی این شرکت، جمعی از کارگران اخراجی غیرنیشکری مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در محوطه این شرکت، شماری از معلمان کارنامه سبز برای پانزدهمین روز متوالی در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش واقع در تهران، جمعی از کارگران شاغل در فاز ۱۴ عسلویه در مقابل دفتر کارفرمای خود و همچنین گروهی از کادر درمان شرکتی شهرستان باشت در ساختمان شبکه بهداشت این شهرستان، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. همزمان شماری از کارگران شرکت پیمانکاری پارس قدرت شاغل در پتروپالایش کنگان، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان دست به اعتصاب زده و از ادامه فعالیتشان خودداری کردند. افزون بر این، شماری از معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته دستکم در ۸ استان از جمله اصفهان، آذربایجان شرقی، فارس، البرز، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، کرمانشاه و ایلام، در مقابل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش استان‌های خود، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

فرهنگیان حاضر در این تجمعات، به عدم اجرای طرح “رتبه‌بندی معلمان” در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در سال ۹۰ توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید، عدم پرداخت پاداش بازنشستگان و همچنین وضعیت بد شغلی و معیشتی خود معترض هستند.

لایحه “رتبه‌بندی معلمان” در ۱۰ ماده توسط مجلس در حال پیگیری است، با این حال “همتراز شدن ۸۰ درصدی حقوق معلمان با هیات علمی دانشگاه‌ها”، مستلزم اختصاص بودجه ای است که تا بحال اقدامی عملی در این خصوص صورت نگرفته است.

تجمع کارگران مجموعه ورزشی آزادی
به گزارش فارس، امروز شنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۰، شماری از کارگران مجموعه ورزشی آزادی، در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدیشان، در مقابل ساختمان وزارت ورزش و جوانان واقع در تهران، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، حدود ۴۰ نفر از کارگران این مجموعه، از عدم پرداخت مطالبات مزدی ۷ ماهه خود گلایه مندند و خواهان پرداخت به موقع حق‌الزحمه خود شدند.

تجمع کارگران شهرداری کوت عبدالله
به گزارش عصر جنوب، امروز شنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۰، جمعی از کارگران شهرداری کوت عبدالله، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان استانداری خوزستان، دست به تجمع زدند.

کارگران معترض از دلایل برگزاری این تجمع را ۴ ماه حقوق معوقه خود و عدم پرداخت حق بیمه‌هایشان عنوان کردند.

تجمع کارکنان پتروشیمی “بندر امام”
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۰، تعدادی از کارکنان پتروشیمی بندر امام، در مقابل این شرکت دست به تجمع اعتراضی زدند.

کارکنان پتروشیمی بندر امام که سال گذشته زیر نظر شرکت عملیات غیر صنعتی بندر ماهشهر قرار گرفته‌اند، در این تجمع خواهان بازگشت به پتروشیمی بندر امام شدند؛ به گفته کارگران این جابجایی منجر به حذف برخی مزایا مانند پاداش تولید و کاهش دریافتی‌های آنها شده است.

تجمع کارگران غیرنیشکری هفت تپه
به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، امروز شنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۰، جمعی از کارگران اخراجی غیرنیشکری مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در محوطه این شرکت دست به تجمع اعتراضی زدند.

کارگران معترض خواهان بازگشت به کار، تبدیل وضعیت شغلی خود و همچنین تمدید قراردادهایشان هستند.

برای پانزدهمین روز متوالی؛ تجمع کارنامه سبزها در تهران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۰، جمعی از معلمان کارنامه سبز برای پانزدهمین روز متوالی در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش واقع در تهران، دست به تجمع اعتراضی زدند.

این تجمع کنندگان خواستار استخدام در آموزش و پرورش و رسیدگی به مطالبات دیگرشان هستند.

کارنامه سبزها نفرات اول تا سوم پذیرفته شده آزمون استخدامی ماده ۲۸ هستند که به گفته این شهروندان آموزش و پرورش علیرغم کمبود نیروی شدید، از جذب آن‌ها سرباز زده و همچنان از نیروهای بازنشسته استفاده می کند.

اعتصاب و تجمع کارگران شاغل در فاز ۱۴ عسلویه
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۰، شماری از کارگران شاغل در فاز ۱۴ عسلویه، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، دست به اعتصاب زده و در مقابل دفتر کارفرمایشان تجمع کردند.

عقد قراردادهای کاری جدید، افزایش دستمزد و امکان بهرمندی از ۱۰ روز مرخصی در ازای بیست روز کار و فعالیت، از جمله خواسته های این کارگران است.

تجمع کادر درمان شرکتی شهرستان باشت
به گزارش ایلنا، امروز شنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۰، جمعی از کادر درمان شرکتی شهرستان باشت یاسوج واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد، در ساختمان شبکه بهداشت این شهرستان، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

کادر درمان معترض از جمله مطالبات خود را پرداخت ۷ ماه حقوق معوقه و تعیین تکلیف وضعیت شغلی خود عنوان کردند.

نیروهای شرکتی شبکه درمان باشت می‌گویند: یک ماه از سال قبل و شش ماه سپری شده از سال جاری، حتی یک ریال به حساب ما واریز نکرده‌اند و هرچه مراجعه می‌کنیم و به این مساله معترض می‌شویم، هیچ فایده‌ای ندارد.

بر اساس این گزارش، تعداد این نیروها که حدود ۲۶ نفر است، از طریق آزمون و به صورت شرکتی جذب دانشگاه علوم پزشکی شده‌اند.

این نیروها که قرارداد یکساله دارند؛ عنوان کردند: عدم پرداخت دستمزدها، زندگی ما را به خطر انداخته؛ تعدادی از همکارانمان متاهل هستند و این شرایط، باعث شده همه زندگی‌شان به هم بخورد.

کادر درمان معترض از مدیران شبکه بهداشت تقاضا دارند هرچه سریعتر مطالبات معوق پرسنل را بپردازند و نسبت به پرداخت حق بیمه‌های معوق مانده اقدام کنند.

اعتصاب کارگران شرکت پیمانکاری پارس قدرت
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۰، گروهی از کارگران شرکت پیمانکاری پارس قدرت شاغل در پتروپالایش کنگان، دست به اعتصاب زده و از ادامه فعالیتشان خودداری کردند.

این کارگران پیش از این با وعده مساعدت پیمانکاران مبنی بر رسیدگی به مطالبات آن‌ها، فعالیتشان را از سر گرفته بودند که در پی عدم تحقق وعده های داده شده، امروز مجددا دست به اعتصاب زدند.

عقد قراردادهای کاری جدید، افزایش دستمزد و امکان بهرمندی از ۱۰ روز مرخصی در ازای بیست روز کار و فعالیت، از جمله خواسته های این کارگران است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۱