آمار رسمی کرونا؛ تعداد قربانیان در ایران از ۱۱۸ هزار نفر گذشت

روز چهارشنبه با اعلام مرگ ۲۸۶ نفر دیگر در اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹، تعداد قربانیان این بیماری در ایران از مرز ۱۱۸ هزار نفر نیز گذشت.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت ایران، طی شبانه‌روز گذشته ۲۸۶ مبتلای به کرونا جان خود را از دست دادند و با این حساب مجموع جان‌باختگان کرونا به ۱۱۸ هزار و ۱۹۱ نفر رسید.

در همین یک شبانه‌روز، ۱۷ هزار و ۴۳۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۱۶۴ نفر از آنها بستری شدند.

بر اساس گزارش‌های روز چهارشنبه، ۶۶۳۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

روز سه‌شنبه اعلام شده بود که بیش از ۱۷ هزار و ۵۶۴ بیمار مبتلا به کرونا در ایران شناسایی شده و در همین مدت نیز ۳۷۹ تن جان سپرده‌اند.

به این ترتیب گرچه تعداد قربانیان نسبت به یک روز پیش کاهش یافته، تعداد مبتلایان به کرونا در ایران حکایت از افزایش دارد.

در همین زمینه خبرگزاری تسنیم روز چهارشنبه در مورد احتمال آغاز پیک ششم کرونا هشدار داده و گزارش داد که تعداد موارد ابتلای روزانه در مقایسه با هفته گذشته با رشدی معادل ۳۶.۷ درصد به عدد ۱۷۵۶۴ مورد رسیده و دوباره در حال نزدیک شدن به مرز ۲۰ هزار مورد ابتلا در روز است.

آمار رسمی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت مورد تردید شماری از مقام‌های بهداشتی ایران قرار دارد و در این ارتباط گفته شده که شمار مبتلایان و جان‌باختگان، دست‌کم دو برابر این آمار رسمی است.

در حال حاضر ۵۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳۶ شهر در وضعیت زرد و ۱۷ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۱