مصطفی آجورلو از سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه استقلال تهران معرفی شد

با تغییر دولت و معرفی حمید سجادی به عنوان وزیر جدید ورزش، همچنین نارضایتی گسترده هواداران و بازیکنان استقلال، دوران مدیریت احمد مددی در استقلال پایان یافت.

مصطفی آجورلو در دهه شصت مسئول آموزش لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله و ستادهای مختلف سپاه پاسداران بود.

او از تربیت بدنی سپاه، وارد عرصه ورزش شد و علاوه بر ریاست هیئت فوتبال نیروهای مسلح، مدیرعاملی باشگاه‌های نظامی مقاومت، فتح و پاس را به عهده گرفت.

پرویز مظلومی، محمد مومنی، مجتبی عبدالهی، مهدی افضلی در کنار آجورلو هیئت مدیره جدید باشگاه استقلال را تشکیل می‌دهند.

وزارت ورزش اعلام کرده که آجورلو را اعضای جدید هیات مدیره به عنوان مدیرعامل انتخاب کرده‌اند.

مظلومی تنها عضو باقی مانده از هیئت مدیره قبلی است. محمد مومنی هم سابقه بازی در استقلال را دارد.

مجتبی عبداللهی معاون سابق شهرداری تهران و مدیر فعلی اوقاف و خیریه این استان است. او ریاست هیئت مدیره گروه هتل‌های ارم را به عهده دارد.

مهدی افضلی نیز سابقه ورزشی ندارد و در وزارت ارشاد، همچنین بنیاد مد و لباس اسلامی فعالیت می‌کرده.
مهم‌ترین دوران مدیریتی آجورلو در فوتبال، در باشگاه پاس و نیمه اول دهه ۸۰ رقم خورد. پاسی‌ها در لیگ‌های برتر چند رشته ورزشی از جمله فوتبال و کشتی به قهرمانی رسیدند. استادیوم دستگردی در اکباتان نیز در همان دوران ساخته شد.

پس از واگذاری جنجالی امتیاز تیم قدیمی پاس تهران، آجورلو به مدیرعاملی باشگاه استیل آذین رسید. تیمی که سال‌هاست منحل شده و مالکش حسین هدایتی، دوران محکومیتش را در زندان فشافویه می‌گذراند.

مرداد ۸۹ علی کريمی به اتهام «روزه خواری در ملاء عام» از استیل آذین اخراج شد. آجورلو که حکم اخراج کريمی را صادر کرده بود در صداوسیما گفت: «من پاسدار انقلابم. برای فوتبال نيامده‌ام بلکه برای حفظ ارزش‌های انقلاب و دينی خودم آمده‌ام.»

دوران مدیریت آجورلو در استیل آذین، بی آنکه موفقیتی در پی داشته باشد به پایان رسید. او بعداً مدیرعاملی تراکتورسازی تبریز را به عهده گرفت.

آجورلو سال ۹۵ قرارداد بازیکن ارمنستانی تراکتور را لغو کرد و گفت این کار را برای وحدت آذری‌ها انجام داده، اظهاراتی که انتقاداتی پردامنه را در پی داشت.

تلاش آجورلو برای جلب حمایت هواداران بی‌نتیجه ماند و آنها در بازی مقابل نفت تهران شعار می‌دادند: «تراکتور سپاهی نمی‌خوایم نمی‌خوایم». آجورلو از این تیم هم جدا شد و سپاه عاشورا تیم را به محمدرضا زنوزی سپرد.

آجورلو همان سال نامزد ریاست فدراسیون فوتبال شد اما مهدی تاج انتخابات را برد. آجورلو به خبرنگاران گفت: «وزارت اطلاعات به وظیفه شرعی خود عمل کند و تلفن‌های تاج، اسلامیان و جهانگیری را که شنود کرده در اختیار مردم بگذارد.»

امسال هم نامزد ریاست فدراسیون بود. پس از شکست از شهاب‌الدین عزیزی خادم، با توجه به شائبه‌هایی که درباره اعتقادات عزیزی خادم به رمالی و جادوگری مطرح شده، در اینستاگرام نوشت: «صالحی امیری و سلطانی‌فر با همکاری یونسی [وزیر اطلاعات دولت خاتمی] مسئول ورود رمال‌ها به فوتبال ایرانند.»

آجورلو حالا به مدیرعاملی یکی از پرطرفدارترین باشگاه‌های آسیا رسیده، تیمی که سال ۱۳۲۴ توسط پرویز خسروانی تاسیس شد.

سازمان ورزشی تاج تا وقوع انقلاب اسلامی، علاوه بر قهرمانی آسیا به افتخارات فراوانی در رشته‌های مختلف ورزشی مردان و زنان دست یافت.

میراث سپهبد پرویز خسروانی از فرماندهان ژاندارمری و نیروی زمینی ارتش شاهنشاهی، اینک در اختیار یکی از سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفته.

تیمی که در سه فصل گذشته، همواره گرفتار حاشیه‌های مختلف بوده و موفق به کسب جام نشده.

هواداران استقلال در اعتراض به نابسامانی‌های مدیریتی، طی این سه سال تجمعات اعتراضی مکرری را در برابر ساختمان باشگاه، وزارت ورزش و مجلس شورای اسلامی برپا کرده‌اند.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۱